door jade35 op 07 maart 2003, 23:24
SPORTIEF , teamspirit, samen werken,ook belangrijk, niet perse de eerste zijn, dus eventueel ook medaille voor de groep die het beste was als groep.
Er is een doremi over sport , momentje even pakken
hebbes, hij is getiteld fit en gezond met sport en spel, is van mei 2000.
Er staan diverse dingen in oa kleine voorwerpen zoeken van grote plaat ( en dus ook benoemen, woordenschat) gezond eten, een week fit en gezond, met oefeningen voor elke dag die gebaseerd zijn op echte sporten,een spelcircuit met kleine en grote ballen, golven in het zwembad( voorbereidend schrijven)sportief spelen,.
Waarschijnlijk ligt de doremi wel op jouw school, ik heb gemerkt dat de meeste scholen een abonnement hebben hierop, zoniet, dan wil ik eventueel wel wat scannen, maar niet alles, ik zwem niet echt in de vrije tijd.
Je zou diverse sportartikelen in de kring kunnen leggen, van jezelf, de kinderen of ouders. Benoemen, wat kan je ermee, voor welke sport heb je dat nodig.
knikkers, springtouw, hoepels, ballen zijn meestal wel aanwezig op school, daar kan je van alles mee, laat de kinderen maar eens het een en ander verzinnen/ vertellen en laten zien.
Sporten die je alleen doet en die waar je minstens met zijn 2 moet zijn.
rangtelwoorden aanleren, eerste tweede derde etc.
Harde en zachte ballen. etc
Hopelijk heb je hier iets aan, laat even weten of je iets uit de doremi gescand wil hebben.