door jade35 op 27 feb 2003, 16:46
een poosje geleden kregen wij bezoek van de inspecteur, hij wou ook bij mij in groep 1 kijken en ik moest een reken/taalles geven.
Na menige slapeloze nacht besloot ik om drijven en zinken te doen,het ging fantastisch, na het bezoek van de goede man heb ik de attributen nog een hele poos laten staan zodat de kinderen het allemaal nog een keertje konden doen.
Heel leuk vonden ze dit, o ja de inspecteur had tegen de directeur gezegd dat hij die dag 1 hele leuke les had gezien : de mijne dus, ik moet zeggen daar groeide ik toch wel van !!
maar nu back to the point, ik had een plastic aquarium gevuld met water , en daar had ik allerlei gebruiks en verbruiksspullen bij gepakt, een lepeltje, klein hout blokje, groot houtblokje, flesje zonder dop, flesje met dop, een flesje met dop gevuld met water, een spateltje, een kurk, en de kinderen hadden wat spullen uit de klas gepakt, ik had ook watjes, papieren zakdoekjes, een schaar, van alles.
de artikelen had ik op een groot blad getekend ( en gekopieerd) en onder elk artikel stond een plaatje van het aquarium, de kinderen moesten een streepje zetten bij wat ze dachten dat er ging gebeuren en een rood kruisje bij wat er echt gebeurde.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Elke dag een nieuw blad ophangen trouwens en niet alle artikelen tegelijk er bij leggen.