momenteel is dit mijn werkwijze:
 We beginnen elke nieuwe letter met het letterlied:
' ik heb een doos vol lettertjes'
 Raden welke letter:
De kleuters voelen eerst maar vertellen nog niets , L geeft aanwijzingen
 De letter wordt getoond en het A4-tje wordt opgehangen (A4 met de drukletter en schrijfletter: telkens met het letterschildertje ernaast ' ik ben het letterschildertje, ik schilder steeds voor jou: een hele mooie letter, bekijk hem maar eens gauw)
 Letter in de lucht schrijven
 Het juiste kaartje zoeken om boven de letterwinkel te hangen
 Letter op de kleurplaat van de letterwinkel inkleuren
 L vertelt het bijhorende verhaal van het lettercircus
 De letter aanduiden op het kopieerblad van het lettercircus
 Hoe vaak hebben we die letter nu omcirkeld? Het getal wordt op het kopieerblad geschreven
 wie heeft deze letter in zijn naam? Die kleuters mag op de bank gaan staan. L schrijft de namen op in een woordveld
 Voorwerpen die de kleuters hebben meegebracht worden besproken en op het woordveld geschreven.
 L maakt de letters van die voorwerpen (op magneetstrip of velcro) en hangt die op het letterwinkeltje
 de kleuter van het voorwerp schrijft het woord na op het woordenveld en maakt er een tekening bij
 Wie kent er nog een woord dat met deze letter begint?
 Sommige woorden klappen
 Letters in de woorden tellen en bespreken
 1 kleuter mag in de klas een voorwerp gaan zoeken die met de letter begint
 Nieuwe woorden maken door 1 letter te veranderen
en als afsluiting wou ik telkens nog een versje aanbrengen (telkens een ander) specifiek voor die letter.
Maar ... ik vind zo niet meteen verschillende versjes per letter
