Ik heb, in het kader van de lente en het feit dat mijn oudste kleuters sinds vorige week begonnen zijn in hun eigen schooltuintje (Gebruikelijk bij ons op school, heerlijk toch!

) ook een bloemenwinkel in de klas. Ideetjes zijn dus ook bij mij welkom en misschien kunnen we elkaar een beetje helpen. Ik heb alvast een tip voor de aankleding van je hoek. In de oorspronkelijke huishoek heb ik een parasol gezet en toen heb ik daar 4 gele voile kant een klaar gordijnen aan vast gemaakt. De gordijnen heb ik naar de zijkanten laten uitwaaieren en vastgemaakt aan de kasten. Zo is de hoek overdekt en toch open. Op de gordijnen heb ik overal (nep)bloemen vastgemaakt. Bij V&D verkopen ze nu heel veel bloemen zonder steel, die met een ijzerdraadje makkelijk vast te maken zijn.
Ik wil mijn foto's van de hoek wel opsturen, maar ik heb al vaker foto's gestuurd naar de webmeester en die zie ik hier op de site ook niet terug

Verder heb ik met de kinderen al heel veel bloemen gemaakt om te verkopen en na pasen gaan we ook kaartjes maken voor de hoek. Ook hebben we een lesje met bloembollen gedaan en zaaien doen ze natuurlijk in hun tuintje. De vader van een jongetje uit mijn klas werkt op de bloemenveiling en die kon daar materiaal van meenemen. Nu is dat natuurlijk geluk hebben, maar vaak als je in een bloemenwinkel uitlegt dat je op een school werkt, zijn ze wel bereid wat spullen af te staan.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
:-*