door marjan op 11 okt 2005, 19:22
Tijdens de Engelse lessen moeten veel opdrachten nagekeken worden. Soms geef ik ze de antwoorden op stencil of schrijf ik ze op het bord, zodat ze die zelf na kunnen kijken. Maar het meest leerzaam vind ik toch klassikaal nakijken. Maar ik vind dat dit erg veel onrust met zich meebrengt. Ik vind het heerlijk als ik ze na een tijdje weer aan het werk kan zetten. Ik probeer het nakijken en zelfstandig werken af te wisselen (niet teveel van hetzelfde achter mekaar), maar dat helpt weinig. Ik moet telkens zolang wachten, dat dat nakijken ook eeuwen duurt en ik daardoor in een les maar weinig kan doen (maar wat ik niet heb kunnen doen, moeten ze dan als huiswerk maken). Hoe doen jullie dat met een drukke groep? Op welke manier kijken jullie na?
Laatst bijgewerkt door
marjan op 18 dec 2005, 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt