Oh wat erg! Gecondoleerd, Daniella

. Ik hoop eigenlijk dat je niet veel reacties zult krijgen van mensen die hetzelfde meegemaakt hebben, want dit is volgens mij wel één van de ergste dingen die je als leerkracht mee kunt maken.
Ik raad je dan ook heel erg aan om bij je collega's aan te kloppen en aan te geven dat jij het er heel erg moeilijk mee hebt. Stel samen met hen een plan op om hiermee verder te gaan. Zorg ervoor dat er een 'noodrem' is... iets wat jij kunt doen als het even niet meer gaat. Misschien kan een 'loslopende' collega in dat geval even je klas overnemen. Vraag ook om raad bij je collega's: zij kennen jou, de klas en het kind het beste. Dit is tenslotte niet alleen iets waar jij mee om moet gaan, maar ook iets waar de hele school mee om moet gaan!
Ik weet niet of er begeleiding vanuit Slachtofferhulp is, of vanuit de onderwijsbegeleidingsdienst, maar ook dat lijkt me voor jullie situatie zeker niet overbodig. Praat erover met mensen die jou kunnen helpen de draad weer op te pakken. Blijf er niet zelf mee rondlopen, Daniella. Want dan gaat het gevoel niet over.
Helaas kan ik je dus niet vertellen wat je precies moet doen, omdat ik zoiets (godzijdank) niet zelf heb meegemaakt. Het enige wat ik je wel kan vertellen is: doe het niet alleen!
Heel veel sterkte.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.