Ik ben zelf niet gelovig maar loop stage op een christelijke school. Heb het geweldig naar mijn zin!
Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik een dubbel leven leidt hoor.
Ik ga met vieringen ook mee naar de kerk, bid mee, zing mee enz. Ik draag de visie van de school uit naar de kinderen toe en dat is het belangrijkste. Wat jij zelf persoonlijk gelooft, heeft er niets mee te maken. Zo zie ik dat
Tijdje terug was er een verhaal in de Bijbel, een deel hiervan heb ik weggelaten. Ik vond dit niet geschikt voor kinderen. (ongelovigen zullen branden in het hellevuur...)
Als ik dit wel had verteld, had ik ook problemen gehad...Terwijl het wel in de Bijbel staat
Nu heb ik wel de mazzel dat op deze basisschool, veel jonge leerkrachten werken en erg 'open-minded' zijn!
Ik heb ook eens een les gegeven met als onderwerp Harry Potter. Ik wist niet dat dit niet mocht (echt niet) Ik heb de ouders en kinderen nergens over gehoord in eerste instantie. Totdat een week geleden (en deze les is 2 maanden geleden gegeven geloof ik) een moeder naar mij toe kwam en zei: "Heb jij een les gegeven over Harry Potter?"
Ik moest erg diep nadenken en zei dat ik dat niet had gedaan. "Ja, met taal ofzo. Mijn dochter vertelde dat.."
Toen ging een lampje branden en vertelde inderdaad dat dit een taalles was (waar je aanhalingstekens moest neerzetten en waar niet) en dat het een soort verhaal was met de namen: Harry, Hermelien, Ron en Dobby.
Er stond overigens nergens bij dat het Harry Potter was, dus waarschijnlijk wist M dit zelf al... Moeder een beetje rood.
Ik heb wel mijn excuses aangeboden omdat ik dit niet wist en het ook niet weer zou gebeuren.
Heb nog wel gezegd dat ik het reuzeknap van M vond, dat ze dit na 2 maanden nog wist.
Moeder begon een beetje te hakkelen en zei:"M had het al wel eerder verteld hoor...maar ik vergat steeds om naar je toe te komen" (waarschijnlijk was het dus zo erg niet...Naar mijn mening)
Ach, zei ik, Het is nu opgelost en het zal niet weer gebeuren. Moeder ging toch blij naar huis en ik heb ook mijn statement gemaakt..
(en achteraf bleek dat M de dvd van Harry Potter gewoon thuis had gezien. Ze vertelde dit in de klas. Kinderen zijn zo eerlijk

)