door miranda84 op 25 feb 2003, 14:46
k weet wel dat dit al vaker gevraagd is hier op het forum, maar daar kon ik niet echt een goed antwoord vinden, vandaar dat ik het er zelf nog maar een keer neerzet om te kijken of er nu iemand reageert....
over een paar weken is het weer zover: mijn laatste stagedag bij de kleuters.... ik heb nog 1 donderdag een stageweek, en die die donderdag daarna is het zover, HET AFSCHEID....
ik denk dat het heel zwaar gaat worden want de kinderen zitten er nu al mee... de slimste kleuters (normaal gebruik je het woord de oudste kleuters dit klinkt wat gemeen, maar ik heb een instroomgroep en ze zijn allemaal ongeveer even oud, alleen de een is nou eenmaal iets sneller emt alles dan de ander) weten wel dat ik niet meer zo vaak bij hun ga komen, en vragen nu al waarom ik weg ga en of ik hun soms niet meer lief vind... de allernieuwste, die 2 stagedagen geleden kwam, vind mij zo lief dat ze afgelopen donderdag spontaan begon te huilen toen ze hoorde dat ik nog maar een aantal keren kwam.....
dus wie heeft er tips om het afscheid toch gezellig te maken, en hoe ik moet reageren op huilende kinderen?? of eventuele moeilijke vragen?? Wie heeft er ervaring en kan mij helpen??
ik was niet meer van plan een echte les te geven ofzow... meer misschien een leuk afsluitend verhaal voorlezen, of misschien een leuke afsluitende kringactiviteit...
en als klap op de vuurpijl wil ik natuuurlijk graag iets leuks trakteren, iets wat ze goed inpakt:):) ;D ;D
dus ik hoor het graag!!
heel veel liefs
miranda