door Juf Ellen85 op 24 maart 2010, 18:55
Wij hebben waarschijnlijk ook iemand, maar die is nog niet officieel gediagnostiseerd.
De orthopedagoog heeft bij ons aangegeven stof in stukken aan te bieden. HIj heeft ook een aparte leerlijn rekenen. De bladzijde is vaak opgedeeld in drie soorten sommen / rijen. Hij maakt één rijtje, dan komt hij bij me en kijk ik het direct na (hele simpele sommen) als er twee foutjes in gaat hij verder naar het volgende rijtje. Hij maakt altijd twee blz. en hebt hem tussendoor dus 5 a 6 x bij je staan. Dit werkt beter dan hem die twee blz. in één keer te laten doen, want dat is te onoverzichtelijk.
Verder is het werken met zo'n beertje wel aan te raden (wat moet ik doen / hoe etc)
Altijd verbaal vragen of hij de opdracht begrepen heeft.
Als wij van de kiestafel gaan kiezen mag hij van mij alleen spelen, omdat samenspel nog erg moeilijk is. Hij schreeuwt door de klas heen, zit echt nog in de egocentrische fase. Langzaam aan wil ik dit wel gaan opbouwen, maar de hele ochtend is al zo zwaar vor hem.
Wat ik graag zou willen weten: gaat die egocentrische fase ook langzaam aan vooruit of is dat echt een kenmerk?
Op de pabo krijg je sowieso erg weinig over stoornissen vind ik.
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genietenFulltime bovenbouw juf

- -