Ik ben het niet helemaal met je eens. Om AVI 9 te halen hebben tijd tot in groep 6 zeker ook nog en soms nog wel langer, zeker dyslectische kinderen!
Ik heb hier een van de pagina's over AVI opgezocht. Er zit veel verandering aan te komen:
http://www.taalsite.nl/bibliotheek/lexicon/00029/Zoals je ziet is AVI 6 is rond deze tijd van het schooljaar beslist niet slecht. En we hebben het over een gemiddelde, vergeet dat niet.
Met avi 5 zouden ze in groep 5 moeten arriveren, dus die lln. zitten op de grens.
Over avi 4 en 3 moet je je wel zorgen maken. Als dit dyslectische kinderen zijn (dat denk ik, i.v.m. Ralfilezen) is het echter niet verontrustend als er maar groei in zit. Je zou deze kinderen nog eens op avi kunnen testen zonder tijd. Maken ze weinig fout en hebben ze er alleen langer voor nodig dan beheersen ze waarschijnlijk dit niveau wel.
Vergeet niet ook terug te kijken met welk niveau ze in de klas aankwamen. Zit er geen vooruitgang in dan moet je er zeker mee aan de slag. Ze moeten wel elke dag lezen, min. 20 min. pure leestijd.
Je krijgt nog even geen tips van mij, want wij werken volgens een heel speciaal programma en daarmee zou je niet aan de slag kunnen omdat wij die materialen via een cursus van Ed Koekebacker hebben aangeschaft.