Hmm, ik denk dat elke psychiater/psycholoog het anders noemt dan. dat wist ik dus niet, amna, dat 'autisme' een eigen diagnose is.
kan ik dus ook niet meer zeggen dat mijn zoon autisme heeft! Ha ha, wordt het ng ingewikkelder, want als ik zeg: mijn zoon heeft de stoornis van Asperger, weten de meesten niet waarover je het hebt!
Nick (mijn zoon dus) die is gediagnosticeerd als Asperger. Hij vertoont ook hele duidelijke kenmerken ervan. Dus ik twijfel niet over zijn diagnose.
Ik vind dat je het andersom moet lezen over pdd-nos en asperger. Asperger heeft de code 299.80 en daaronder hebben ze pdd-nos ook geplaatst. (het zijn tenslotte alle anderen mensen die wel kenmerken vertonen van autisme maar niet in die andere vier categorieƫn geplaatst kunnen worden)
Over jou zoon, ik heb mijn boek weer eens opgezocht en daar staat het volgende in:
autistische stornis: de officiƫle benaming voor de autisme in de diagnostische classificatiesystemen. Varieert van zeer uitgesproken autistische kenmerken met extra verstandelijke beperking tot mildere autismekenmerken bij mensen met een normale tot hoge begaafdheid.
Dus jou zoon past hier dan wel in. Ik weet niet of hoe zijn taalontwikkeling is verlopen in die eerste drie jaar, dat is nl een criterium vooor het etiketje 'asperger' (net zoals de cognitieve en nieuwsgierigheids ontwikkeling en het leervermogen) is dat anders verlopen dat past hij in ieder geval niet in het hokje 'asperger'
Over HFA, hmm, ik weet daar te weinig van om een goed oordeel daarover te hebben.
Over rugzakjes, breek me de bek niet van open. Dat is in ieder geval een heeeeel andere discussie (net zoals de TOG die wij niet mogen ontvangen!

)