ADHD komt in verschillende vormen, het type aandachtstekort is er daar een van, ADD noemen de meeste mensen het. Een beetje verwarrend dus. Helemaal als je de Engelse termen er bij haalt, want daarin is ADD de hoofdterm en ADHD juist een type. Geen wonder dat men, mensen met ADHD zo stereotyp ziet, want de informatie erover is dat vaak ook.
Ik ben geen ADHD'er, maar een meid van 22 die eerst naar het buitenland ging, toen journalistiek studeerde en nu de pabo wil gaan doen. Ik weet niet wat ik wil? Jawel, ik wil alleen heel veel

Ooit heb ik eens een test gedaan om te kijken wat voor een persoon je bent: denker, doener, etc. Een denker, dat ben ik. Nu is dit een algemene test, niet een specifiek voor mensen met ADHD. Er zullen vast eigenschappen in mijn denker zijn zitten, die met ADHD te maken hebben. Maar ik ben en blijf een denker en iemand die toevallig ADHD heeft.
Ik heb gemerkt dat er veel onwetendheid is over ADHD, als ik hier wat topics lees merk ik dat ook. Dat is geen verwijt, maar een feit, want als je geen ADHD hebt, zul je ook nooit echt te weten komen hoe dat is. Net als ik nooit te weten zal komen hoe een leven zonder ADHD eruit ziet. Ik kan wel proberen om zo goed mogelijk uit te leggen wat het is. En daarom heb ik dit topic geopend.
Ik mag nog wel geen verstand hebben van lesgeven, ADHD ervaringsdeskundige ben ik wel

Tot slot nog even dit: in een oude campagne van de overheid staat een regel: je zal niet één maar twee ADHD-kinderen in de klas hebben.
Ze hadden er ook dit van kunnen maken:
Je zal niet één maar twee pestkoppen in je klas hebben.
Je zal niet één maar twee kinderen in je klas hebben die moeite hebben met rekenen....
Kinderen zijn kinderen en niet iedereen is overal even goed in, en ieder kind is anders, ook kinderen met ADHD.