oke weet niet precies waarom ik dit typ. ik denk dat ik hoop op bevestiging of afkeuring van mijn ideeen...
wat vinden jullie?
punt 1:
ik zit te twijfelen of ik nog een nascholing zal volgen. ik heb een gids aangevraagd daarin ben ik geinteresseerd in 3 opleidingen: gedrag, sbo en rt.
- met gedrag kom ik wel verder in de klas, maar zou ik later niet van werk kunnen wisselen. en het is alleen gericht op gedrag.
- met rt kom ik verder in de klas en zou ik later ook (full/parttime) rt-er kunnen worden. rt is alleen gericht op leerproblemen.
- met sbo kom ik ook verder in de klas en ik zou later op een sbo school kunnen gaan werken. daarnaast is het gericht op gedrag en leerproblemen.
het is niet mn eerste prioriteit om iets te volgen waarmee ik van baan kan wisselen, maar het is natuurlijk wel een leuke bijkomstigheid.
ik heb altijd gezegd dat ik rt zou gaan doen, maar sbo spreekt me nu ook erg aan, omdat je dan ook het gedrag erbij hebt.
ik denk nu dan ook meer aan sbo. das logischer toch? dan heb ik leer en gedrag in een...
punt 2:
als ik nu een opleiding ga volgen is dat waarschijnlijk voor 2 jaar (heb het wel bij de opleiding opgevraagd of het ook mogelijk is om de opleiding in 1 jaar te doen, maar nog geen reactie terug.)
het is elke wodagmiddag, maar ik neem aan dat er ook praktijkdagen bij zitten.
stel dat ik nu een fulltime baan aangeboden krijgen... dan zit ik met die opleiding (en ik vind altijd dat waar ik aan begin, maak ik ook af!)
zeggen jullie dan: ik zou niet voor de opleiding gaan, maar hopen op een fulltime baan.
of zeggen jullie: over 2 jaar zijn er waarschijnlijk tekorten, dus dan heb je zo een baan.
dit laatste betekent wel dat ik dan nog 2 jaar moet blijven invallen of voor een parttime baan moet gaan.
maar aan de andere kant... als ik het nu niet doe...
ik hoop dat jullie mijn dilemma snappen. aan de ene kant denk ik van doen, je hebt nog zolang, die baan komt wel een keer.
maar aan de andere kant 'verlang' ik (na een jaar invallen) ook heel erg naar mn eigen groeppie, mijn dingen, mijn regels...
het eerste dilemma ben ik redelijk uit. ik denk dat dat sbo gaat worden. maar met die tweede kan ik het nog niet met mezelf eens worden.
misschien dat jullie mening een andere, nieuwe kant laat zien waar ik nog niet aan gedacht had. of misschien goede/slechte ervaringen, meningen... alles is welkom!!!!!
bedankt voor het lezen en het eventueel reageren!
groet g!