door chanty23 op 28 dec 2005, 21:50
de universitaire opleiding van de RUG is idd 2 jaar (bachelor waarvan 1 jaar deeltijd en 1 jaar voltijd) hierna dien je nog een jaar master te doen (tenminste zo doet een oud klasgenoot van mij het nu!!!!).
maar goed, zou het erg knap vinden als ze alle stof die wij in 2 jaar ons bekwaam dienen te maken allemaal in 1 jaar deeltijd kunnen stoppen.
(dit is niet om jou aan te vallen hoor, maar vind het wel vreemd!!)
ja je kunt zeker als RT'er aan de slag. je hebt nog meer / andere kennis dan een rt'er. je bent als orthopedagoog (tenminste ik op dit moment wel, in opleiding) bezig met behandelplannen schrijven, kinderen onderzoeken, onderzoekgegevens beschrijven en de leerkracht weer verder helpen met het kind. dus op zich komt het werk wel een beetje overeen (alhoewel, ik ben niet bezig met de begeleiding van de kinderen, dus het blijven lezen met de kinderen, het extra rekenonderwijs geven). als je dat graag wilt gaan doen, dan weet ik niet of je moet beginnen aan de universitaire studie orthopedagogiek. bij mij werd namelijk gezegd dat ik merendeel geen kinderen zou zien. gelukkig is dat in mijn stage echt niet zo, ben meer met kinderen bezig dan dat ik achter mijn computer verslagen zit te typen, maar dat zal in veel instellingen wel de taak zijn van een orthopedagoog. alles bewaken en begeleiden. maar goed, die keuze kan ik niet voor je maken!
heel erg veel succes en als je nog wat wilt weten, vraag gerust!
greetz
chantal