Vooraf vullen de leerkrachten een formulier in; een algemeen beeld van de groep (sfeer, samenwerken e.d.) en een specifiek deel waarop ze aan kunnen geven welke leerlingen extra hulp nodig hebben op het gebied van.... logopedie, motoriek, rekenen, technisch lezen etc.
Naar aanleiding van die formulieren heb ik de gesprekkken gevoerd. Opvallende dingen aangestreept en daar op doorgevraagd.
En daarna de extra zorg besproken: wat is er al gedaan? Wordt dat voortgezet? Welke stappen ga je ondernemen?
Van alle gesprekken verslagen gemaakt en daarin ook de afspraken genoteerd, zodat duidelijk is wie wat gaat doen.
Vandaag heb ik een lijstje gemaakt van RT-kinderen en van kinderen die andere hulp nodig hebben, of die nader onderzocht moeten worden.
Ik merkte dat 't eigenlijk heel lekker liep. Ik had blijkbaar érg goed geluisterd tijdens de gesprekken!
Ik vind het trouwens ook erg fijn dat we hier kunnen uitwisselen! Er komen bij mij vast weer andere vragen opborrelen. Als de zorg gecoördineerd is, moet ik me gaan inlezen op toetsen. In oktober moet ik een deel van de kinderen AVI gaan toetsen en dat heb ik nog nooit gedaan...
Een juf is iemand die je helpt met problemen, die je zonder haar niet zou hebben gehad...