door Patrick op 09 dec 2005, 18:06
De onderwijseenheden die ik heb gehad voor het DCBO kan ik je wel geven. Deze waren allen onderverdeeld in verschillende perioden. Hoe het precies zat met de studiebelastingsuren, weet ik niet meer. Maar je zou er vanuit kunnen gaan dat het in totaal 40 uur per onderdeel zou zijn. Hier zit het volgen van de colleges bij inbegrepen.
- Levensverhalen
- Oude Testament
- Themadagen identiteit
- Geestelijke stromingen
- Werken met verborgen leerlijnen
- Nieuwe Testament
- Kans- en kleurrijk onderwijs
- Godsdienstpedagogiek
- Kerkgeschiedenis
- Bijbelse theologie
- Bijbelse didactiek
- Identiteit
Waarschijnlijk is dit verschillend per opleiding. Ik heb de opleiding INHOLLAND in Rotterdam gevolgd.
Bij mij zater er bij enkele onderwijseenheden wel stageopdrachten aan verbonden, maar lang niet bij allemaal.
Als je hier een volledig half jaar voor hebt, moet het te doen zijn, maar enige kennis ober de Bijbel kan goed te pas komen (zoals ik het heb ervaren).
Zelf heb ik geen Christelijke achtergrond. Hierdoor vond ik het qua weging zwaar vallen. Wel heb ik er ontzettend veel van opgestoken door met medestudenten samen te werken die wel een achtergrond hebben. Juist door vele verschillen onderling, kun je goede discussies voeren. Deze komen weer ten goede bij het verwerken van de opdrachten.
Groep 7 met 30 leerlingen