Wat een leuk idee! Ik denk dat ik van Engels karton 'hemels' ga maken op de ramen (zo langs de bovenkanten) en de kinderen plakken daar hun eigen sterren op. Die kunnen dan ook van Engels karton en misschien verder opgeleukt worden met glitterstof, kleurpotlood enz. Ik ga er ook vragen bij doen als: wat wens ik deze klas toe dit jaar.
Dit is meteen een mooie opmaat naar 'de ster van de dag'. Voorheen werd er elke dag een ster getrokken met de naam van een kind (of mijzelf

) erop en dan zeiden we iets over dat kind. De bedoeling was dan, om het opbouwend te brengen, ook als het een 'aandachtspunt' was, zodat niemand zich onveilig/opgelaten voelde.
Trouwens: het is nu 2e kerstdag en ik ben toch alweer met school bezig, al is het maar door hier te lezen, te pinnen en te bloggen. Ik heb mijn klas al gepoetst en er ligt nog zo'n enorme berg werk (nakijkwerk, toetsgegevens, dingen voorbereiden enz. enz,) dat ik een planning moet maken.
M.a.w.: overdrijf ik nu of herkennen jullie dit? En hoe zorgen jullie ervoor dat een kerstvakantie niet stiekem een werkvakantie wordt?
Ik probeer wel realistisch te blijven in wat ik doe, maar als ik helemaal niets doe dan zit ik in januari op hete kolen!
Craftygirl