Hey, lief dat je het vraagt Tamara

Wel, om eerlijk te zijn ging het steeds slechter, ik voelde me bekeken door de andere leerkrachten als 'de juf die er niks van bakt', de leerlingen kregen steeds minder respect voor me, wat ik ook deed. Dingen als zelf mijn boterhammen uitdelen omdat die arme kinderen niks hadden om te eten en dan nog commentaar krijgen, ik kan er een boek over schrijven.
Begin mei is het me allemaal teveel geworden, ik heb uren wenend bij de directie gezeten, maar die wouden (of konden) niks doen. Ik ben dan naar de dokter gegaan en heb 2 weken ziekenverlof gekregen. Ik heb mijn contract opgezegd en ben bij andere scholen gaan solliciteren.
En, wonder boven wonder, dat was zowat de beste beslissing uit mijn loopbaan tot nu toe

Ik werd onmiddellijk aangenomen als ambulante kleuterjuf (groep 0, 1 en 2) en dat terwijl ik leerkracht lager ben (vanaf groep 3). Het was echt superzalig! Hoewel ik van klas naar klas werd gestuurd om te ondersteunen bij de kleuters heeft me dat heel veel rust gebracht en ben ik terug wat tot mezelf kunnen komen, de laatste anderhalve maand van het schooljaar.
Ik heb op deze school een job aangeboden gekregen voor groep drie, vanaf begin november tot eind mei. Wat wil een mens nog meer? Een zeer goede school, supertoffe collega's, ik kan terug met de fiets gaan werken (ipv uren in de file elke dag).
Ik weet één ding zeker, als ik 's morgens niet meer uit mijn bed geraak volgend schooljaar, en ik denk aan mijn vorige school, zal ik mijn tegenzin rap vergeten! Ik kijk vol goede moed uit naar volgend schooljaar, en ik besef nu pas wat een schatten 'gewone' kinderen zijn

Het is heel hard geweest, en ik zou het geen tweede keer doen, zelfs niet voor een driedubbel loon, maar ik neem de ervaring wel mee.
Ik wil jullie allemaal nog eens heel hard bedanken voor alle raad en steun, het heeft me op veel momenten toch de kracht gegeven om weer verder te gaan. Jullie zijn echt geweldig! Dikke merci!
Aan iedereen nog een deugddoende vakantie gewenst!