In mijn combinatie 7/8 zit dit jaar een meisje in groep 7 die er op het cognitieve vlak heel erg uitspringt.
Haar scores zijn altijd goed, alleen beginnen we nu te zien dat de resultaten minder worden. Ze is zo maar klaar en het is moeilijk om haar goed te motiveren... We denken dat het komt omdat ze te weinig uitdaging krijgt en er nu een beetje met de pet naar begint te gooien.
We zijn op zoek naar een methode of een boek of een map ( iets dus ) waar we haar uitdaging mee kunnen bieden. Ze zit nog maar in groep 7 en we moeten dus nog anderhalf jaar. Emotioneel gezien loopt ze nu redelijk vast, hier is ook al actie op ondernomen.
Misschien is dit verhaal herkenbaar en hebben jullie tips?
Het grote probleem is dus :
* Ze is zomaar klaar met haar dagprogramma, dit is vaak foutloos.
* Haar scores beginnen wat in te zakken, nog niet verontrustend maar wel onder haar kunnen
* Ze is moeilijk te motiveren, gaat graag lezen. ( is wel eens prima, maar als ze om half 11 haar werk al afheeft wil ik haar niet tot 11.45 laten lezen
* Ik zoek een methode/boek/map waarmee ik haar uitdaging kan bieden op haar niveau