[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaringen - Digipabo

Ervaringen - Digipabo

IPABO - deeltijd - duaal - versnellen - digipabo - zij-instromers

Moderator: timgearz

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor cosy117 op 12 maart 2014, 16:51

Beste Johanna,

ik ben me aan het oriënteren waar ik in september zal starten met de pabo.
De digipabo spreekt me aan omdat deze opleidingsvorm me beter lijkt in te passen naast werk en gezin.
Ik lees net je bericht waarin je het afraadt om te starten met de Inholland Digipabo.
Zijn er alternatieven, vraag ik me af? Of is de "fysieke"deeltijd het alternatief dat je aan zou raden?
Heb je het idee dat medestudenten je mening delen?

Vriendelijke groet,
Miranda
Ik wil starten in september 2014 met verkorte pabo (digi of regulier?)
cosy117
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 27 dec 2013, 12:53
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Pokon op 12 maart 2014, 19:49

Vreemd, heb net een reactie getypt, en nou is ie weg. Anyway:

Digipabo InHolland: nooit aan beginnen.

1) Er zijn (te veel) docenten die niet/nooit of in ieder geval veel te laat reageren.
2) De opleiding rammelt aan alle kanten. Natuurlijk is het een zelfstandige studie, maar regelmatig zijn benodigde documenten niet te vinden of niet up to date
3) Deeltijd is het zeker niet. Als je Deeltijd/Verkort doet kun je rekenen op een studielast van tenminste 40 uur per week. De mensen in de filmpjes op de site van InHolland zijn waarschijnlijk acteurs, of mensen die geen werk (misschien een job als brugwachter) / gezin hebben.
Pokon
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 maart 2014, 19:40
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor cosy117 op 12 maart 2014, 20:56

Mm, klinkt niet zo goed. What about de blended variant die in Dordrecht door Inholland wordt aangeboden?
Zijn daar goede ervaringen mee?
Ik wil starten in september 2014 met verkorte pabo (digi of regulier?)
cosy117
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 27 dec 2013, 12:53
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor NafNaf op 12 maart 2014, 21:38

NafNaf
PABOforum Peuter
 
Berichten: 158
Geregistreerd op: 18 jul 2011, 08:28
Groep: 6
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Marismaris op 13 maart 2014, 21:03

Ik wil ook de Pabo gaan doen in september, maar de digi variant, daar hoor je veel over dat je ook veel tijd kwijt bent om dingen zelf uit te zoeken, dat zie ik niet zo zitten. De deeltijd opleidingen van in Holland of ipabo zijn of op zaterdag of twee avonden, dat zie ik niet zitten.

Ik denk zelf aan NCOI, die geven volwassenen onderwijs, dus geen oriëntatie stage, maar meteen opdrachten. Dan zou ik een avond per week naar school moeten. Lijkt me prettig om uitgelegd te krijgen wat er elke week gedaan moet worden, na 20 jaar niet in de schoolbanken te hebben gezeten. Alleen jammer dat de start in maart niet doorging, in Amsterdam tenminste, Utrecht is me wat te ver voor s avonds. Begin mei word bekend of september wel genoeg aanmeldingen heeft in Amsterdam.

Nadeel zijn de hoge opleidingskosten en dat de opleiding pas sinds 2012 bestaat, nergens op internet zijn ervaringen te lezen van studenten. Vragen per mail en telefonisch worden wel snel beantwoord.
Wie in een kind het mooie niet ziet, begrijpt het hele leven niet!
Marismaris
PABOforum Baby
 
Berichten: 13
Geregistreerd op: 13 jan 2014, 23:21
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Pokon op 15 maart 2014, 11:02

Het grootste probleem van de digipabo is niet het zelf uitzoeken. Dat is wel heel vervelend, en slecht georganiseerd daar, maar het grootste probleem met deze opleiding is dat veel docenten daar in de dagopleiding werken, en de digipabo er een beetje bij lijken te schnabbelen. Ze krijgen er dus wèl geld voor, maar veel wijst erop dat ze geen tijd of zin hebben om er energie in te steken. Die digistudenten zijn zelfstandig, dus die zoeken het zelf maar uit, lijkt het uitgangspunt.
Pokon
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 maart 2014, 19:40
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor manon___x op 18 maart 2014, 22:25

Ik heb ook een vraagje,

Ik ben 22 jaar en heb mijn havo diploma. Na het behalen van mijn havo diploma ben ik gaan werken. Ik wil heel graag nog gaan studeren alleen red het niet om voltijd te gaan studeren want ik wil er graag nog bij blijven werken en daarom lijkt mij de digipabo wel wat. Nu twijfel ik alleen over welke ik moet kiezen. In Den haag de gewone digipabo of in Dordrecht de blended. Iemand ervaringen? heb je die lesdagen echt nodig die op die maandagen worden gegeven? Ook weet ik niet helemaal hoe het met de tentamens zit. Ook heb ik het idee dat ik dan 1 van de jongste ben want ik zie hier toch echt meer mensen met kinderen.

Vriendelijke groet,
Manon
manon___x
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 18 maart 2014, 22:12
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Johanna0305 op 28 maart 2014, 09:49

Ik ken vanuit een plaatselijke studiegroep een aantal studenten die momenteel de blended versie volgen in Dordrecht. Het schijnt daar een puinhoop te zijn. Deze studenten zijn al gaan praten met de directeur maar deze beste man is inmiddels ontslagen. Ook veel andere docenten gaan weg of worden ontslagen. Er is totaal geen begeleiding...NIET DOEN dus!

De digipabo is vergeleken met deze variant nog goed...dus dat wilt wat zeggen....

Inderdaad er zijn docenten van de digipabo die het echt goed doen. De slb-ers ik tot nu toe gehad heb, waren meer dan top. Zij probeerden ook echt om de fouten van collegae op te vangen. Helaas zijn er ook heel veel docenten die er een puinhoop van maken. Als digistudent word je behandeld als een derde rangstudent. Je mag wel je collegegeld betalen maar je hoeft er niets voor terug te verwachten. Ik volg bijvoorbeeld nu een bepaalde minor. Alles gaat digitaal via een forum. Elke week kwakt de docente er een stel artikelen en/of PPT erop en noemt dat 'colleges'. In het begin werd er nog wel gereageerd op vragen maar nu de deadline nadert en er belangrijke vragen gesteld zijn over hoe de studiehandleiding geïnterpreteerd moet worden wat betreft de definitieve vormgeving, hoor je niets. Veel studenten hebben al gemaild maar je hoort werkelijk niets dus doe je maar iets. En zo gaat het dus al drie jaar. Ja, ok....uitzonderingen daargelaten.
Johanna0305
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 24 feb 2014, 10:26
Groep: 0
PABO jaar: 3

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Joke op 28 maart 2014, 10:29

Ik heb een vriendin die de studie bij het LOI volgt en een en al lof is. Het komt wel op veel zelfstudie aan, maar haar lessen worden serieus (en snel) geretourneerd met uitgebreide toelichtingen en een beoordeling. Je kunt zelf kiezen in welke volgorde je de lessen maakt (het blok kies je telkens zelf en je krijgt de lesstof voor het hele jaar (half jaar iig) op en je past het geleerde uit je boek meteen toe in de lesopdrachten. Misschien is dat wel wat?
Behoudens een paar (meestal vrijwillige) bijeenkomsten hoef je verder alleen de deur maar uit om examen te gaan doen in een stad in de omgeving.
Het vergt wel veel zelfdiscipline en het kost veel vrije tijd als je daarnaast blijft werken, dus denk niet dat het een makkie is.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo /blended

Berichtdoor cosy117 op 04 apr 2014, 11:03

Poe, ik schrik wel van het verhaal van Johanna.
De blended verkorte Pabo in Dordrecht lijkt mij qua opzet namelijk het meest ideaal voor mij.
Kan ik misschien in contact komen met studenten die deze opleiding dit jaar volgen?
Miranda
Ik wil starten in september 2014 met verkorte pabo (digi of regulier?)
cosy117
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 27 dec 2013, 12:53
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Pokon op 07 apr 2014, 21:33

Pokon
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 12 maart 2014, 19:40
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Melissa22 op 13 apr 2014, 09:26

Ik heb even de blended learning variant van dordrecht gevolgd dit jaar, maar dat was een ramp. De communicatie was er niet. De docenten van dordrecht verwezen je naar den haag met je vragen en van den haag weer naar dordrecht. En uiteindelijk stond je er dus helemaal alleen voor en had je geen idee wat er van je verwacht werd. Ook waren de lessen die er op de maandagen gegeven werden onzinnig en onvoorbereid. En leraren hadden eigenlijk geen tijd voor ons want ze hadden ook dagopleidingen. Wij hingen er maar een beetje bij en er werd letterlijk gezegd dat hun tijd voor die dag erop zat en er dus niet werd gereageerd op onze vragen en werkstukken. Inmiddels heb ik van een medestudent van mij gehoord dat er bijna geen studenten meer over zijn, en zij moet er ook binnenkort mee stoppen omdat ze veel te weinig gehaald heeft. Mijn advies is dis om deze opleiding absoluut niet te volgen.

Ik zit zelf nu aan deeltijd bij Avans de denken. Heeft iemand daar ervaring mee? Of met een andere deeltijd? Op hoeveel studietijd moet je rekenen? En is de begeleiding ergens wel goed?:)
Melissa22
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 24 maart 2014, 16:08
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor cosy117 op 13 apr 2014, 09:34

Hoi Melissa,

ik word er niet geruster op, op inschrijven voor blended in Dordrecht.
Maar inderdaad welke goede alternatieven zijn er? Als je neit 2 keer per week naar school kunt, maar wel goede begeleiding, zoveel mogelijk praktijkles en contacten met medestudenten wilt.
Binnenkort loop ik een maandag mee, proefstuderen, in Dordrecht bij blended....ik ben benieuwd.. als er bijna geen studenten meer over zijn...

cosy117
Ik wil starten in september 2014 met verkorte pabo (digi of regulier?)
cosy117
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 27 dec 2013, 12:53
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Anita op 13 apr 2014, 11:23

Ik ken deze opleiding niet, maar mijn advies zou zijn om in ieder geval zelf te gaan kijken en met meerdere betrokkenen te praten. De studenten die de opleiding nog volgen kunnen je denk ik de beste informatie verschaffen.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Ervaringen - Digipabo

Berichtdoor Melissa22 op 13 apr 2014, 12:22

Beste Anita, dat denk ik ook:) die studenten hoopte ik hier te vinden. Ik weet niet zo goed hoe ik ze anders vind..? Deeltijd studenten doen volgens mij niet mee aan open dagen.
Melissa22
PABOforum Baby
 
Berichten: 12
Geregistreerd op: 24 maart 2014, 16:08
Groep: 0
PABO jaar: 0

VorigeVolgende

Keer terug naar PABO DT (en varianten)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron