Gemiddelde lesweek pabo Inholland?

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

Gemiddelde lesweek pabo Inholland?

Berichtdoor Julieke op 18 feb 2015, 15:52

Hallo allemaal,

Ik denk erover om in september te starten met de voltijd variant van de Pabo bij Inholland locatie Alkmaar.
Wat ik begrijp heb je gemiddeld 4 dagen per week les en 1 dag stage, hoe ziet een gemiddelde week eruit? Zijn het lange lesdagen of is het bijvoorbeeld redelijk makkelijk om er een baan(tje ) naast te houden? Ik werk nu al doktersassistente op een huisartsenpost en werk dus avonden (doordeweeks vanaf 16.30), weekenden en nachten. Is dit te combineren met de Pabo?

Ben heel benieuwd naar de antwoorden en ervaringen!

Groetjes,

Julieke
Julieke
PABOforum Baby

Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Gemiddelde lesweek pabo Inholland?

Berichtdoor Joke op 19 feb 2015, 10:49

De Pabo volgen, zeggen ze, is veel werk, dus denk je dat je daar nog tijd voor hebt? Het zijn natuurlijk niet alleen de lesuren waarmee je rekening moet houden.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Joke
Paboforumholist

Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Gemiddelde lesweek pabo Inholland?

Berichtdoor LanaHendriks op 19 feb 2015, 20:19

Beste Julieke,

Ik studeer de pabo bij Inholland Alkmaar. Leuk dat je interesse toont in onze opleiding, ik heb het erg naar mijn zin op de opleiding!
De eerste twee jaar van de opleiding loop je inderdaad 1 dag stage in de week en heb je de andere vier dagen les op Inholland. De studielast is berekent op 40 uur in de week, zoveel tijd zal je dus ongeveer kwijt zijn aan je stage, colleges en zelfstudie. Sommige studenten hebben wel een bijbaantje naast hun studie, maar dit is vaak voor maar een paar uurtjes in de week. Wat ik van jou begrijp, ben je best veel tijd kwijt aan je baan. Ik zou het je niet aanraden om dit te combineren met de pabo. Het is een drukke opleiding waar je veel tijd in moet steken. Daarnaast vergt (vooral in het eerste jaar) het lesgeven erg veel energie. We hebben ook een deeltijd variant, wat betekent dat je twee avonden in de week naar de opleiding komt voor colleges. Maar ook bij deze variant is de studielast hetzelfde, je moet alleen meer aan zelfstudie doen.

Op zaterdag 7 maart hebben we van 10:00 tot 14:00 open dag. Als je dan bij ons langskomt op de opleiding kan je een beter beeld krijgen van de opleiding en al je vragen stellen. Er zijn op deze dag studenten en docenten aanwezig. Je kan een presentatie bijwonen van de deeltijd of voltijd variant en je kan proeflessen volgen.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan wil ik deze graag voor je beantwoorden. In de link onder dit bericht kan je je vragen kwijt. Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen met deze informatie. Veel succes met je keuze!

Groetjes Lana Hendriks

http://www.inholland.nl/Opleidingen/Ler ... ndriks.htm
LanaHendriks
PABOforum Baby

Groep: 8
PABO jaar: 3

Keer terug naar PABO voltijd