Ik vroeg me af hoe jullie jezelf als leerkracht terug zouden willen zien.
Verzorgd, mezelf, schoon Op welke manier zou je aandacht geven aan je kleding en uiterlijk?
Ik zorg ervoor dat mijn kleding schoon is, vaak heb ik een extra truitje bij. Daarnaast zorg ik er ook voor dat mijn haren niet in de weg zitten (dus ze zitten eigenlijk altijd vast). Daarnaast zorg ik er ook voor dat ik geen blote rug heb en ook niet een grote inkijk heb. En een lekker geurtje en deodorant op, zodat je niet de zweetlucht ruikt (vond ik altijd zo erg bij mijn oudere leerkrachten van de basisschool 
Heb je bepaalde beelden van hoe een leraar er wel en niet uit moet zien?
ik vind dat je aan moet trekken wat je lekker vindt zitten, maar het moet wel normaal zijn. Ik houd er niet van als kinderen de bilspleet of borsten van iemand kunnen zien. Je moet dat naar mijn idee bedekken. Daarnaast ben ik het niet helemaal met Anita eens. Een vriendin van mij was Gothic, maar ze had wel altijd wat leuks aan (donkerrood/zwart). Ze kleedde zich niet heel overdreven en ik heb dat liever dan een leerkracht die een miniscuul rokje draagt.Welke kleding past volgens jullie het beste bij een leraar?
Ik draag kleding die lekker zitten. Dat vind ik echt het belangrijkste. De ene keer heb ik baggy jeans aan, de andere keer een jurkje, de andere keer weer skinny jeans. Gewoon wat het lekkerste zit. Daarnaast vind ik hygiëne belangrijk. Dus slippers zijn prima en korte broeken, maar ik vind het niet heel wauwie om kalknagels of enorm behaarde benen (bij een vrouw) te zien. Maar ja, misschien vinden sommige mensen dat juist wel heel prettig.Wil je kleding waarmee je je onderscheidt van de leerlingen of juist niet?
Nee, niet bewust in ieder geval. Wat ik al zei, ik draag wat ik lekker vind.Zegt dat iets over de manieren waarop jij met kinderen om wilt gaan?
Nee, ik vind dat het niet altijd om kleding gaat. De relatie tussen leerkracht-leerling is belangrijk en daarbij hoort het niet te gaan over welke kleding jijzelf of de leerling draagt.Wil je een zijn met de kinderen of juist wat meer afstand creëren.
Een combinatie van beide. Ik wil geen gelijke zijn met de kinderen, maar wel gelijkwaardig zijn. Ik wil ook niet op een voetstuk staan.Wat zou je doen met leerlingen die op schoolfotodag onverzorgd op school komen?
Als eerste vragen of ze weten dat er een foto gemaakt gaat worden. Als ze dit weten, dan zou ik er verder niets aan doen. Als ze het niet weten, zou ik de ouders even bellen en kijken of ik de leerling nog kan helpen als hij/zij dit wil