Hoi!
Dit schooljaar wordt mijn 3de jaar aan de PABO. Ik heb vorig jaar vanaf oktober stage gelopen op een school, en loop daar dit jaar nog stage tot februari. Schijnbaar heb ik me verleden jaar dusdanig bewezen dat ik dit jaar op woensdag alleen voor groep 6 sta. Mijn mentor is er die dag niet, en er zijn nog 2 andere leerkrachten voor groep 7 en groep 8. Voor de rest heeft iedere groep een eigen leerkracht. Eigenlijk ben ik dus een van de 7 leerkrachten die dag (groep 1/2 heeft een leerkracht en voor de rest is er van iedere groep één). Nu kwam er vanochtend een 'collega' (een ander teamlid dus) naar me toe en zij zei dat ik misschien wel recht had op een vergoeding. Het voelt immers als een soort invallen... Zij had dat op een andere school gehoord en zei dat ik misschien wel het recht had op een vergoeding als Onderwijsassistent. Uiteraard durf ik niet op mijn directrice af te stappen... Echter, ik vind dit wel interessant om nader te onderzoeken. Opkomen voor jezelf mag altijd toch?!? Is er iemand die hier een idee van heeft?!?
Groet.