door miranda84 op 16 maart 2004, 19:22
[quote author=Yosz link=board=8;threadid=4698;start=0#msg37336 date=1079444404]
Ik heb inmiddels via de site van de vlinderstichting een compleet lespakket gedownload met werkbladen en achtergrondinformatie.
[/quote]
welke site is dat????
hey ik heb vorig jaar met groep 5 mooie vlinders van boeklon of hoe heet dat plakplastic gemaakt... doodsimpel... eerst de omtrek van n vlinder (2 grote vleugels met in t midden een soort ovaal voor t lijfje) tekenen en uitknippen, dan 1 vleugel loshalen (zodat de plakkant vrij komt) beplakken met van dat doorzichtige crepepapierachtige spul (is mooi als er licht doorkomt... je weet wel kleuters gebruiken t met kerst altijd voor de waxinelichtjes ;D) dat moet in mooie vormen natuurlijk, niet zomaar wat plakken, dan de andere vleugel losmaken (t papier in t midden, bij t lijfje zit dan alleen nog vast) die kant symmetrisch aan de andere vleugel (goeie oefening voor de kids!!!) beplakken met datzelfde papier.... en als die helemaal klaar is een wcrolletje beplakken, t lijfje loshalen en t wcrolletje dus in t midden opplakken, touwtje dr doorheen, en je kunt m zow ophangen..... was vorig jaar echt een succes!
(hoop dat t een beetje duidelijk is..)
verder kun je oowk een helft van de vlinder tekenen, dan met hele dikke lagen verf (kleuren doorelkaar is errug leuk) dan t papier dubbelvouwen, goed aandrukken, weer lostrekken, en hup je hebt een afdruk van t geheel aan de andere kant van t papier, goed laten drogen, en klaar is je vlinder...... echt een supersimpel werkje, maar de klas lijkt er gelijk een stuk vrolijker van, en gelijk helemaal in vlindersfeer.....
haha ik hoop dat je er wat aan hebt....