[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Balkenende: 'Leerlingen moeten weer U zeggen

Balkenende: 'Leerlingen moeten weer U zeggen

Welke beslissingen kunnen niet door de beugel? Wat moet er nu weer veranderen?

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor jufsaskia op 04 sep 2004, 16:52

Je maakt mij echt niet wijs dat Balkenende zich voor het karretje van zijn partij laat spannen en ideeën uitdraagt waar hij zelf niet voor de volle 100% achter staat. En buiten dat: hij kiest toch ook voor een positie in de politiek?
Als mens kun je misschien niet over hem oordelen, maar toch wel over zijn politieke functie, denkbeelden en uitspraken? Zijn uitspraak over 'u' zeggen op scholen is een politieke uitspraak, liggend in de lijn van zijn beleid.
Een juf is iemand die je helpt met problemen, die je zonder haar niet zou hebben gehad...
jufsaskia
PABOforum Peuter
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 01 maart 2004, 10:24
Woonplaats: Utrecht

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Tinta op 04 sep 2004, 16:58

Avatar gebruiker
Tinta
PABOforum Peuter
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 02 aug 2003, 21:29
Woonplaats: Zuid Holland

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Doornroosje op 04 sep 2004, 17:38

Ik verwijs dan nog maar eens naar de topic aanspreekvormen....
Ik durf er echt alles om te verwedden dat mijn stageklas me echt wel respecteert zonder dat ze me juf hoeven te noemen.
(ik heb ook echt respect voor mijn aardige tandarts, vakkundige huisarts en integere gynaecoloog, en ik tutoyeer ze allen.)
Maar dat is off topic, dus weer terug naar de discussie:

Het is niet belangrijk hoe aardig Balkenende persoonlijk is.
Hij is minister-president, en als zodanig oordeel ik over hem, zijn uitspraken en zijn partij.
Mensen die denken dat we vrijlating van abortus wederom ter discussie moeten stellen, of alleen waarde hechten aan het traditionele gezin, zijn geen mensen van deze tijd, en brengen een land alleen maar terug naar af.
Balkenende biedt geen structurele oplossingen, en komt niet verder dan zijn waarde-en normen mantra: als de kinderen weer u zeggen tegen de leerkracht is er geen agressie meer op school, worden leerkrachten niet meer door ouders bedreigd, worden docenten niet meer neergeschoten door psychiatrische leerlingen.
Uhu, ja hoor: als Pasen en Pinksteren op één dag vallen!
En dat zou een Godvrezend man als Balkenende toch moeten begrijpen.
Avatar gebruiker
Doornroosje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 657
Geregistreerd op: 28 jul 2004, 23:05

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Geoffrey op 04 sep 2004, 18:23

Doornroosje: in dit geval ging het om het 'juf' noemen van stagiaires als dat op die school gebruikelijk was. Ik vind dat kinderen naar stagiaires dezelfde aanspreekvormen moeten hanteren als naar de gewone leerkracht - voor de kinderen is er eigenlijk geen verschil tussen gewone leerkracht en stagiair.

Wat Balkenende betreft: ik heb niks tegen die vent persoonlijk. Maar ik heb geen respect voor hem als minister-president, en de manier waarop hij Nederland om zeep helpt. Z'n mond vol van 'normen en waarden', maar ondertussen voert zijn regering wel het meest asociale beleid sinds jaren. En met uitspraken als deze laat hij weer zien dat hij míjlenver van de Nederlandse samenleving vandaan staat. Ja hoor, hij zal leerkrachten wel even vertellen hoe zij het moeten doen. >:(

Dus Biebels, het spijt me als jij je stoort aan mijn woorden, maar dit is nou eenmaal hoe ik erover denk.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Tinta op 04 sep 2004, 18:35

[quote author=Geoffrey link=board=24;threadid=6198;start=0#msg52583 date=1094318599]
Doornroosje: in dit geval ging het om het 'juf' noemen van stagiaires als dat op die school gebruikelijk was. Ik vind dat kinderen naar stagiaires dezelfde aanspreekvormen moeten hanteren als naar de gewone leerkracht - voor de kinderen is er eigenlijk geen verschil tussen gewone leerkracht en stagiair.

[/quote]

Bedankt Geoffrey, voor het duidelijker onder woorden brengen wat ik bedoel !
En het u zeggen hoeft voor mij ook niet: als ze zeggen 'U bent een trut' heeft dit nog niks met respect te maken ;D
Avatar gebruiker
Tinta
PABOforum Peuter
 
Berichten: 52
Geregistreerd op: 02 aug 2003, 21:29
Woonplaats: Zuid Holland

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor miek op 08 sep 2004, 16:35

[quote author=Doornroosje link=board=24;threadid=6198;start=0#msg52511 date=1094288602]
Terwijl ik juist bang ben dat op mijn stage a.s. dinsdag de leerkracht mij zal voorstellen als juf Esther, terwijl ik juist echt alleen Esther genoemd wil worden...
Natuurlijk mogen ze best juf zeggen hoor, maar ik wil het zelf niet als officiële aanspreektitel.
Tja, ieder zijn voorkeur ;)
[/quote]

En hoe ben je voorgesteld? Zijn ze het er op je stageschool mee eens om je alleen bij je voornaam te noemen?
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Doornroosje op 08 sep 2004, 17:36

Ha ha ha....jaaaa, nu moet ik met de billen bloot!

Ik heb mezelf voorgesteld als Esther, maar de kinderen noemden me dus automatisch meteen juffrouw, en ook de eigen meester refereerde naar mij als de juffrouw...
En dan niet juffrouw Esther, nee: 'Misschien wil de juffrouw straks nog wel even voorlezen..' Dus ik om me heen kijken, waar is die vrouw dan?? Euh, ik ben dus die vrouw :o
Iedereen is het dus daar zo ontzettend gewend om elkaar zo aan te spreken, daar is geen kruid tegenop gewassen!
Nou ja, ik heb me voorgesteld bij mijn voorkeurstitel, meer kan ik niet doen.
Het is mijn stageplek, ik ben daar maar één dag in de week dus het lijkt me niet slim om daar bergen te willen verzetten, terwijl ik niet eens in de buurt van die bergen ga wonen. ;)
Maar ik was wel van plan om er met mijn begeleider over te praten. Niet om de aanspreekvorm te veranderen, want dat gaat dus niet gebeuren, dat is me wel duidelijk...
Maar gewoon, van gedachte wisselen over de reden van hun keuze, en hoe zij zouden reageren wanneer een nieuwe leerkracht hier anders over denkt...
Avatar gebruiker
Doornroosje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 657
Geregistreerd op: 28 jul 2004, 23:05

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Yanne op 08 sep 2004, 17:51

Als de leerkrachten op een stageschool met 'U' en 'meester' of 'juf' aangesproken worden, dan verwacht (eis :P) ik van de leerlingen dat ze dat bij mij ook doen. (Trouwens, het klinkt ook zo lekker als ze naar je toe komen: ' Juf Yanne...', dat voel ik me geweldig ;D)
En daar heeft Balkenende niks over te zeggen!
Laatst bijgewerkt door Yanne op 11 dec 2005, 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt
groet van Yanne
Avatar gebruiker
Yanne
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 482
Geregistreerd op: 05 apr 2003, 16:47

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor miek op 08 sep 2004, 18:26

Als de leerkrachten op een basisschool met juf en meester aangesproken worden vind ik dat geen probleem, als de school daarvoor heeft gekozen wil ik me daar wel aan aanpassen. Als op scholen leerkrachten alleen met de voornaam worden aangesproken vind ik het ook helemaal niet erg om bij mijn voornaam aangesproken te worden. Het is zelfs mijn voorkeur.
Kinderen hoeven mij alleen nooit U te noemen. Dat vind ik echt niet nodig. Ik vind dat ook zo oud klinken. Als ik op een school kom waar dit wel gebruikelijk is zou ik het daar zeker over hebben en ik zou er zeker een punt van maken dat kinderen mij niet zo hoeven te noemen (wat Balkenende ook zegt!).
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Yanne op 08 sep 2004, 18:38

groet van Yanne
Avatar gebruiker
Yanne
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 482
Geregistreerd op: 05 apr 2003, 16:47

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Doornroosje op 08 sep 2004, 18:57

OOOOOOOOH, maar dan......!!!
Dan ben je bijna toe aan je seniorenkaart ;) ;) ;)
Avatar gebruiker
Doornroosje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 657
Geregistreerd op: 28 jul 2004, 23:05

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor Meester-Koen op 08 sep 2004, 21:31

Foei toch, Doornroosje! Over respect gesproken! Heb je thuis niet geleerd dat je respect moet hebben voor ouderen?
:P

Genoeg gedold. De vraag is hier eigenlijk of het tutoyeren van leerkrachten (en daarmee automatisch stagiaires, lees het voorbeeld van Doornroosje) getuigt van respect.
Mijn mening blijft nog steeds: het draagt net zoveel respect als het aanspreken van de leerkracht met Meester of Juf of hoe dan ook.
Respect voor iemand zit 'm niet in de aanspreektitel maar in de boodschap en de wijze waarop de boodschap wordt geuit. Ik ben nu 22 en wil echt nog niet met U aangesproken worden door mijn kinderen! Ik spreek mijn coach ook niet aan met U, volgens de Balkenende-doctrine zou dat wel moeten. Ben ik daarmee respectloos bezig? Ik dacht het niet!

Iedereen heeft hierin zijn of haar voorkeur. Zo zijn er leerkrachten die wél met U aangesproken willen worden. Dat moeten zij zelf weten, het is immers vrij. Ik wil niet enkel bij mijn voornaam aangesproken worden en anderen juist weer wel. Ik vind dat Balkenende daar respect voor moet hebben!


Avatar gebruiker
Meester-Koen
PABOforum Peuter
 
Berichten: 238
Geregistreerd op: 29 okt 2003, 19:00
Woonplaats: Amersfoort
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re:Balkenende: "leerlingen moeten weer u zeggen tegen l

Berichtdoor tine op 09 sep 2004, 19:01

tine
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 536
Geregistreerd op: 13 nov 2003, 16:04
Woonplaats: de Liemers, bij Arnhem.

Vorige

Keer terug naar Politiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron