door miranda84 op 19 sep 2002, 20:24
hoi allemaal!
Ik heb een vraagje, ik ben eerste jaars en errug zenuwachtig!!!
ik begin volgende week met mijn eerste stagedag. Ik kijk er eigenlijk al het hele jaar naar uit, want ik bedoel dat is toch waarvoor je de opleiding doet.
Maar nu kreeg ik vandaag te horen dat ik gelijk in een groep 6 moet beginnen, terwijl ik er eigenlijk vanuit ging dat ik rustig in een kleuterklas mocht beginnen.
Nou geeft dat opzicht niet want ook een groep 6 lijkt me leuk, maar gewoon zo anders!
Nou hebben wij op de pabo al een stagevoorbereidings les gehad, en daarin hebben wij les gehad in hoe we ons moeten voorstellen inde klas, we hebben ook met zn allen wat voorbereid wat ik erg leuk vond. die les kan dan ieder apart geven in zijn eigen stage klas.
Je neemt dan een doos/koffer mee met allemaal persoonlijke spulletjes, en laat dan die kinderen er 1 voor 1 wat uithalen. Dan kan je aan ze vragen zo van: waarom denk je dat ik dat erin heb gestopt en dan kan je daarna wat vertellen over dat voorwerp zodat ze je wat beter leren kennen zonder dat het saai wordt.
Dat leek me ( met die kleuters in mn achterhoofd) een superleuk idee, maar nu met die groep 6 ben ik bang dat ze het kinderachtig gaan vinden en me gelijk raar vinden ofzo, of kinderachtig........
wat denken jullie?? gewoon proberen?? of wat anders bedenken?? en wat moet ik dan bedenken?? want ik weet echt niks, ik ken genoeg spelletjes om elkaar te leren kennen, maar niet om mezelf te introduceren!!!
alvast bedankt