Wat je moet weglaten of toevoegen kun je meestal vooraf niet bepalen. Het groeit vanzelf als je zo´n activiteit uitvoert. Waar ik niet op zou hameren is het invullen van alle letters, dan vullen ze misschien woorden in omdat dat woord met die letter begint, maar eigenlijk niet zo past.
Bij minder woorden kun je misschien wel klassikaal navragen wat de andere lln. hebben ingevuld, dat duurt niet zo eindeloos.
Ik zou niet navragen wat de andere leerlingen hebben ingevuld als ze het hele abc hebben ingevuld. Dat duurt eindeloos en elke keer vliegen alle vingers de lucht in. Verschrikkelijk. Spreek af dat je er dan slechts .... (kies zelf het aantal, bv. twee) navraagt en dat jij kiest (zonder vingers). Dwing in ieder geval niemand om antwoord te geven, die keuze staat vrij.
Zeg dat je alles nog eens goed bekijken wilt en haal de bladen op aan het eind van de activiteit. Maak er een kopie van en geef ze terug. Altijd handig.
Je zou er als je handig bent met de computer een persoonlijk afscheidscadeau van kunnen maken voor als je stage straks is afgelopen, bv. zoals Tim vaak doet

maar eenvoudiger kan ook.
Maak tijdens je stage regelmatig een foto van een van de leerlingen en die kun je er ev. bij doen, samen met belangrijke gegevens als naam van de leerling, jouw naam en stagetijd.
P.S. Ook leuk voor later als activiteit voor de eerste schooldag zodat er een verjaardagskalender van gemaakt kan worden, maar dat is weer een ander verhaal. Mijn fantasie slaat soms op hol.

Deze tekenles vind ik ook erg leuk om de lln. te leren kennen
http://www.meestertim.nl/creatief/ik-ben/