Per 1 februari 2016 zoek ik een LIO-stage. Dit zou dan duren tot de kerstvakantie (of wellicht iets langer). Vanuit mijn opleiding is er een heel protocol dat je moet volgen als je een LIO-stage gaat zoeken, dit protocol geldt echter alleen als je in september begint met je LIO. Ik mag/moet dus zelf op zoek en heb geen lijst met vacatures waar ik uit moet kiezen. Dat geeft mogelijkheden, maar maakt het ook wat lastiger.
Nu weet ik zelf niet goed hoe en waar ik moet beginnen. Kan ik gewoon willekeurig een school mijn sollicitatiebrief mailen? Ik heb geen idee op welke school ik stage zou willen lopen. Ik ben een beetje aan het googlen naar scholen in de omgeving. Ik ken eigenlijk geen een van de scholen, dus ik ga maar af op de uitleg van hun visie en of de site me aanspreekt. Op hun sites staan ook geen vacatures. Kan ik dan toch een brief sturen? Zelf zou ik graag stage lopen in de middenbouw, maar ik weet nu natuurlijk helemaal niet of een school wel een plekje heeft en laat staan of dat dan in de middenbouw is.
Iemand verder nog tips? Ik heb nog nooit een sollicitatie-brief hoeven schrijven, ben er bij bijbaantjes altijd zonder ingerold. Dus vind dit erg spannend, het is allemaal nieuw voor me. Op mijn school krijg ik hier verder geen begeleiding bij, ik zit namelijk niet in een klas en heb ook geen studieloopbaanbegeleider. Zodoende dat ik het hier vraag

Alvast ontzettend bedankt!