door lucia op 02 dec 2010, 21:09
Weet je juf01, dit soort groepen bestaan! Ze zijn moeilijk en niet leuk. Ook in je werk straks kan het je best gebeuren dat je eens zo'n groep krijgt.
Je zult er veel van leren maar dat is achteraf; leuk wordt het nooit en het is wel zuur dat het je LIO is nu.
Als ik lees dat er 37!! kinderen in de groep zitten word ik gewoon niet lekker! Da's niet echt normaal hoor. Je mentor.....tja? Ik vind het geen argument dat ze bij hem anders zijn 'en het dan niet doen' waardoor hij je niet helpen kan... Tips zijn toch altijd te geven lijkt me. En waarom dan bijv. niet de groepjes veranderen zoals jij wilde?
Knap dat je heel duidelijk aangeeft dat je de dingen niet van ze pikt, blijf sterk staan! Hoelang duurt je periode nog? Is het een idee om aan je mentor te vragen of hij denkt dat je het goed zal kunnen afsluiten in deze groep? Ja? Hoe dan? Nee? Kun je op hulp en steun rekenen van hem?
Ik vind echt dat er meer verwacht mag worden van je mentor. Dit is een hele kluif en ook als je een beginnend leerkracht bent straks (of als je al langer werkt en niet eerder zo'n groep hebt gehad) is het gewoon dat je op je school hulp krijgt en mag leren hoe je het beter kunt laten lopen of welke valkuilen er zijn e.d.
Ik merk bij dit soort verhalen altijd dat ik er boos om word.......
Een 4de jaars met goede beoordelingen die zich nu zo rot voelt...bah! Kan de Pabo hierin nog iets voor je doen?
Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.