Ik wil jullie nog even op de hoogte houden van mijn situatie :
Ik heb het gesprek gister inmiddels al bijgewoond. De directeur en de opleider in de school zaten aan tafel, samen met mij. Het ging eerlijk gezegd net zo als het 1e gesprek. Ik bedankte hen in het begin voor dat ze dit gesprek met me wilden voeren en gaf hen aan dat ik 1 groep wil, ipv. 2. De directeur vroeg weer naar allerlei dingen en probeerde me alweer te overtuigen om 2 groepen tegelijk te doen. De opleider in de school ook.
Aan het einde van het gesprek vertelde de directeur dat ik nog even moest nadenken hierover en ik mijn keuze per mail of telefoon duidelijk kon maken.
Ze hebben me veel dingen verteld die ik eigenlijk ook weer niet leuk vond om aan te horen, zoals:
Dat ze geen behoefte hebben aan een lio stagiaire eigenlijk en dat ze dit zien als een kans voor om de ontwikkeling van de lio stagiaire te vergroten. Dat hij straks een kwalitatieve startbekwame leerkract wilt aannemen die al veel ervaring heeft, dus ook 2 groepen tegelijk kan draaien.. wat jammer zeg. Want iedereen studeert af in 1 groep, dat weet hij. Als ik dit doe zal ik alleen 'opvallen'. Zo waren er meerdere dingen die ik even niet kan bedenken.
Ze lieten me een rondleiding maken door de groepen 3 en 6. De leerkracht van groep 6 is zwanger zag ik. Dat zal vast de reden zijn waarom ze straks daar wel een lio stagiaire willen hebben, ook al zegt hij van niet.
En de leerktacht van groep 3 is pas bevallen en is heel moe.. heeft vele redenen.
Nu wil ik de school een mail sturen (ja een mail, want ik ben het zat aan de telefoon, dat ze me telkens weer willen overhalen), om mijn keuze bekend te maken. Ik wil me graag terugtrekken. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat het best zou kunnen zeggen, positief, maar toch ben ik eigenlijk wel een beetje boos omdat het zo lang heeft moeten duren. Ik weet dus niet of dit me gaat lukken. Iemand enig idee?
Verder: ergens heb ik het idee dat de directeur aan het bluffen was. Ik heb ergens het gevoel dat als ik tegen hem zeg dat ik me terugktrek, hij me wel 1 groep gaat aanbieden. De groep met de zwangere leerkracht.
Toch wil ik niet meer op die school blijven op de een of amdere maniet. Ik weet namelijk niet of ik ze nog kan vergrouwen. Deze situatie heeft me in de war gebracht en wie weet wat ze me nog meer gaan vragen als ik daar straks al werk.... dus: hoe kan ik reageren als hij me toch 1 groep aanbiedt?
HELP! Echt, helppp!! Ik ben zo in de stress geraakt hierdoor. Mijn lio gaat 8 februari al beginnen en ik heb nog steeds geen plekgevonden. De 2e ronde voor het solliciteren is nu ook al begonnen en ik ben nog steeds bezig met deze school!!!!!!