Hoi allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties!
Het is een lang verhaal wat ik nu ga typen, maar lees het ajb rustig door. Ik zou het erg waarderen als jullie mij een weg laten zien, want ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Hierdoor lig ik zelfs een aantal dagen wakker. Ik wil graag mijn diploma dit leerjaar hebben.

Ik zit nu in een lastige situatie, wat ik graag met jullie wil delen.Nu is het zo dat ik mijn 'ja' antwoord heb gegeven aan de directeur.
Voor ik mijn keuze maakte, had ik namelijk contact opgenomen met mijn eigen school over het aanbod van de basisschool.
School heeft later aangegeven dat het niet zo verstandig is om 2 groepen tegelijk te draaien. Dit heeft een aantal, hele belangrijke redenen.
Het is niet mijn gewoonte om een keuze/afspraak die ik heb gemaakt niet na te komen.Ik kan zelfs zeggen dat ik dit erg haat...
Ik heb deze keuze uiteindelijk gemaakt in 1 dag, nog met alle twijfels, zonder af te wachten op de uitslag van de andere scholen. Of zij me hadden aangenomen of niet. Dit komt, omdat ik een prettige samenwerking heb ervaren binnen het team van de basisschool, wat ik heel belangrijk vind. Ik voelde me heel erg thuis daar. Veel vragen heb ik de directeur kunnen stellen over dat aanbod, het antwoord ook gekregen. Maar natuurlijk waren er nog veel vraagtekens in mijn hoofd hierover, wat de school voor een groot deel later heeft beantwoord. Vandaar deze keuze nu, dat ik toch maar 1 groep wil.
In een mail heb ik de school hierover verteld, dat ik in ieder geval in overleg wil erover. Ze hebben daar niet op geantwoord. Vandaar dat ik er achteraan een 2e mail heb gestuurd. In die mail vroeg ze me of de overleg in januari kan, maar dat wil ik helemaal niet.
Stel ze kunnen me niet 1 groep aanbieden, wat moet ik dan? Dan heb ik niet eens tijd meer om te solliciteren op andere scholen, want mijn LIO begint op 8 februari al.
En de kerstvakantie nadert.
Ik vind het heel slurf(je) tegenover de school toe en voel me ook een beetje schuldig. Maar aan de ene kant lijkt het net alsof ze me willen 'gebruiken'.
Vlak na het sollicitatiegesprek, in de avond, hebben ze me namelijk gebeld dat ze me graag wilden. Dat was op een dinsdag. Wij mochten tot vrijdag nadenken over de keuze die we toen konden maken. Ik heb school verteld dat ik mijn twijfels daarover had en later erop terug zou komen.
De volgende avond werd ik weer gebeld door hen, eerst de opleider in de school en daarna met de directeur aan de telefoon. Het voelde net alsof ik onder druk werd gezet. Ze zeiden ook tegen me dat ik mijn keuze snel moest maken, omdat ze de andere sollicitanten niet aan het lijntje wilden houden. Ze weten dat ik die school heel leuk vind, maar ook dat ik heel gevoelig ben volgens mij. Ik voelde me een beetje schuldig toen tegenover de andere sollicitanten en heb toen mijn keuze dan ook maar met alle twijfels gemaakt.
Ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Wel heb ik in een mail dus aangegeven net dat ik 1 groep wil en geen 2 meer. Nu moet ik maar afwachten op een mail terug.
Ik hoop dat het voor de kerstvakantie nog gebeurt, want anders wordt het steeds moeilijker. Dan heb ik ook bijna geen tijd meer om te solliciteren op andere scholen, als het toch niks wordt hier.
Zouden jullie mij jullie ideeën of gedachten hierover met me kunnen delen?
AJB HELPP!!