Ik ben al bijna aan het einde van mijn Lio stage, maar er doet zich de laatste weken een probleem voor waar ik graag wat tips over zou krijgen!
In mijn groep 4 zit een jongen ( hij is de 'aanstichter', nog 2 of 3 doen vaak mee ) die in de klas nooit problemen veroorzaakt. Altijd lief aan het werk, wel eens door de klas schreeuwen maar niet echte problemen.
Nu is het de laatste weken zo dat als ik even wat moet kopieeren of even koffie haal, dat ik dan een waar slagveld in de klas aantref. Hij (ik zal hem even S. noemen ) wordt dan vaak als aanstichter aangewezen. Vaak gaat het om de meest grove woorden waarvoor hij de andere uitscheld, met de nodige krachttermen erbij. Spreek je hem hier op aan, dan bekent hij het wel en biedt z'n excusus aan, maar dit blijkt niet genoeg te zijn. Ook op het plein wordt er erg veel gescholden, iets wat ik persoonlijk echt niet leuk vind!
Vandaag kwam P. bij mij en die vertelde dat S. op de gang heel hard had geroepen dat 'Juf een vet varken was' . Hij was zelf al weg, dus ik kon hem hier niet meer op aanspreken.
Mijn vraag aan jullie is hoe ik hier de laatste weken nog goed mee op kan gaan, en hoe ik dit gedrag van hem kan beperken/laten verdwijnen!