Je hebt van die dagen, laten we zeggen, als je denkt dat leerkracht zijn niet afwisselend is!
Ik werd vandaag helemaal gek, vind het nog knap van mezelf dat ik het volgehouden heb. Alleen voor iemand die echt wel structuur nodig heeft is het niet erg gemakkelijk.
Ik begon met een dag half ondersteuning bovenbouw, half voor mijn eigen klas. Echter vanmorgen bleek er nog een andere leerkracht ziek te zijn, dus moest ik daar in de klas, totdat een parallel kwam invallen. Daar waren nog wat complicaties meer, dus uiteindelijk heb ik:
- begonnen in de kleuterklas, oeps weer even wennen. Help, er kwam ook een wenner MET ouders... Tjsa, dat ook nog regelen...
- De leerkracht belde dat ze later kwam, dus weer even regelen hoe dat op te vangen...
- daarna de kleuters naar buiten gestuurd en één groep van de ondersteuning tussendoor gedaan.
- daarna snel weer terug naar de kleuters om te eten/drinken + afscheid van stagiaire
- kleuters als noodgreep achter de video gezet met de andere groep, eventjes een beetje rust. Toch maar niet nog een groep ondersteuning gedaan.
- kleuters naar overblijf, ik naar mijn eigen groep voor de overdracht. Ondertussen nog een boos kind overnemen, van een invaller.
- pauze, alleen...help, de leerkracht is er niet, dus dan maar weer naar de kleuters terug.
- de leerkracht komt er gelukkig aan, waardoor ik naar mijn eigen groep kan die terug komt van de overblijf.
- in mijn eigen groep een activiteit met de 2 groepen 5/6 samen, waarbij ik samen met een invaller sta.
- een drukke eigen klas in bedwang houden en ondertussen nog een flippend kind van de parallel mee praten........
- de dag is voorbij, alleen nog vergadering...........Ik was niet veel meer waard...........
Klinkt bekend?