[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Spui hier je gal over dingen die jou irriteren in het onderwijs.

Moderator: timgearz

Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor lejow op 06 dec 2008, 13:16

*edit*
Laatst bijgewerkt door lejow op 02 maart 2011, 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt
lejow
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 10 nov 2008, 17:20
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Juf Amy op 06 dec 2008, 13:33

Misschien kun je samen met een stagebegeleider vanuit de opleiding eens gaan praten op je stage?
Dan kunnen er misschien duidelijke afspraken gemaakt worden en weet je stageschool beter wat er vanuit de opleiding van je verwacht wordt.
Toch denk ik wel dat het zinvol is als je probeert ook rapporten (mee) te schrijven en bijvoorbeeld oudergesprekken meemaakt. Dit kan wel heel zinvol zijn als je straks alleen voor de klas staat. Je moet dit wel kunnen. Persoonlijk vind ik de hoeveelheid stage die deeltijdstudenten lopen eigenlijk heel weinig... Maar je hebt niet voor niets voor een deeltijdopleiding gekozen waarschijnlijk;)
Laatst bijgewerkt door Juf Amy op 06 dec 2008, 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Juf Amy
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 308
Geregistreerd op: 27 sep 2007, 13:28
Woonplaats: Eindhoven
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Geoffrey op 06 dec 2008, 13:53

Ik heb wel begrip voor het standpunt van je stageschool, want wat zij noemen is het grootste bezwaar dat ik heb tegen "gestripte" PABO-opleidingen. Een stageschool moet mijns inziens van een student die in de allerlaatste fase van haar opleiding zit kunnen verwachten dat je deelneemt aan de activiteiten die zij noemen. Die horen simpelweg bij de competenties die jij als leerkracht moet verwerven. Denk ook maar bijvoorbeeld aan leerkrachten die parttime werken: ook zij moeten wel eens op bepaalde avonden terug komen op school om oudergesprekken te voeren of extra vergaderingen bij te wonen.

Hun verwijt zegt dan ook volgens mij meer over de opleidingsvariant in het algemeen dan over jouw functioneren. Als de zaken die zij noemen door jouw PABO niet van je verwacht worden (wat ik zelf geen goede zaak zou vinden), dan denk ik ook niet dat je het je persoonlijk aan moet trekken. Dan kun je gewoon uitleggen dat dit nu eenmaal de opleidingstructuur is en dat de school hun klachten beter bij de PABO neer kunnen leggen. Wellicht kan de PABO met de ideeën van de stageschool hun opleidingsvariant wat aanscherpen, zodat dergelijke taken voortaan ook gewoon criteria zijn voor studenten in de laatste fase van hun opleiding.
Wees gewoon jezelf. Meer kun je niet zijn.
Avatar gebruiker
Geoffrey
PABOForum team
 
Berichten: 2145
Geregistreerd op: 15 dec 2001, 21:37
Woonplaats: Zwaag
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor tientje op 06 dec 2008, 15:48

Hoihoi,

Ik ben het helemaal met het bovenstaande eens.

Als eerste ben je niet de enige die deze reactie krijgt te horen als deeltijdstudent. Een vriend van mij deed ook de sprintopleiding, omdat hij al een andere hbo-diploma had en kreeg aan het eind ook te horen: je hebt te weinig ervaring om een klas te kunnen draaien. Dus wij vinden dat je een aantal weken achter elkaar extra stage moet lopen om zo meer ervaring te krijgen.


ik kan me de reactie van de stageschool idd erg goed indenken, want ik denk wel dat jouw stageschool daar mee wil zeggen dat zij met de stage die je totnutoe hebt gedaan, je nog niet bekwaam vinden om je eigen klas te draaien. (En dan niet het lesgeven, maar wat betreft de dingen er omheen, zoals oudergesprekken, rapporten schrijven.)
Een stageschool bedenkt wel steeds bij een stagiare, tenminste dat is bij ons op school zo, zou ik haar zelfstandig voor de klas willen hebben staan? Als zij denken dat dat nog niet kan, dan is de 'kritiek' wel terecht, denk ik. Maar het jammere is dan dat jij er niet zo veel aan kunt doen, omdat dit je opdrachten zijn van de pabo en je daar aan voldoet.

Kortom: als de stageschool vindt dat jij nog niet bekwaam genoeg bent wat betreft de dingen er omheen, dan zou je misschien toch op de een of andere manier moeten proberen om daar wel ervaring mee op te doen.

Als laatste.. ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet altijd eens ben met de deeltijdopleidingen, met name de sprintopleiding. Wij moeten vier jaar lang 4 a 5 dagen in de week naar school en moeten weken achter elkaar stagelopen, zelfs met een liostage 5 maanden, en een deeltijdstudent kan het opeens met veel minder stage toe. Ik begrijp dat nooit goed...
tientje
PABOforum Peuter
 
Berichten: 106
Geregistreerd op: 14 aug 2006, 18:48
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Juf Ellen85 op 06 dec 2008, 19:23

Bij ons is dit ook een 'hot item' op school. Ik doe de voltijd variant.

Wij hebben de eerste twee jaar 1 dag in de week stage, twee stages per jaar en in het totaal loop je vier (losse) weken full time stage. Ik vind het al moeilijk om een reëel beeld te vormen. Eigenlijk lukte mij dit pas toen ik een week draaide. Die ene stagedag in de week si alles leuk, alles interessant en ben ik praktisch altijd fris & fruitig. In die week merk je pas wat het is.

Verder is het ook verschillend wat mentoren van je verwachten, dit is bij ons ookr egelmatig onderwerp van de dag. De ene mag hele dagen draaien de andere mentrix durft dat niet aan, bij een ander is het de bedoeling dat je de kleuters inschat op niveau en weet waar ze achter of voorliggen, bij een ander word daar niet echt naar gevraagd. Moeilijk onderwerp.

Misschien is het inderdaad verstandig een paar x full time te komen. Misschien is het mogelijk omt och rapport en e.d. mee te maken dat je na je andere werk naar school gaat. Zo zal het straks in de praktijk ook zijn tijdens de rapporten periode. Extra terugkomen e.d.

Succes!
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
Fulltime bovenbouw juf :D
- -
Juf Ellen85
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 662
Geregistreerd op: 25 sep 2007, 18:11
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor miekiemousie op 06 dec 2008, 19:40

Twee jaar geleden (zo lang al...) werkte ik op twee scholen en was ik nog bezig met de opleiding van gym. Toch had ik op beide scholen ook 10-minutengesprekken/rapporten e.d. Dit moest voorbereid worden en de gesprekken gehouden worden. Het kwam dan ook wel eens voor dat ik na een dag gewerkt te hebben op de ene school, met de auto door ging naar de andere school om daar de 10-minutengesprekken te doen. Dit is veel, dit is lang, maar het hoort er wel bij. Eigenlijk is dat net zo zwaar als jij het nu hebt. Doordat je met je eindstage bezig bent EN je ook nog een baan hebt, kan je dit nu eigenlijk vergelijken met twee banen. Je hebt misschien nog het voordeel dat je bij je huidige echte baan geen avonduren maakt, of misschien wel, dat weet ik niet. Kortom, het is zwaar maar ik vind het niet heel raar dat de school verwacht dat je ook meewerkt met de 10-minutengesprekken.

Ik heb op dit moment ook een 4e jaars deeltijdstagiaire. Ik ben niet erg blij over het niveau dat ik van haar zie. Dit is deels afkomstig door de opleiding, maar zit ook deels in haar. Waarom, omdat wij ook een 4e jaars deeltijdstudent hebben waar we heel erg tevreden over zijn. Op onze school verwachten we van een stagiaire niet dat ze in commissies meedraait, maar wel dat ze meedraait met de activiteiten die op haar dagen vallen. Dus vergaderingen die op haar dagen vallen. Eigenlijk hetzelfde wat we ook van parttimers verwachten. Er zijn bij vergaderingen die op de dagen vallen die je draait, terugkomen bij (verplichte) studiedagen, het samen schrijven en houden van de rapportgesprekken. Eigenlijk wordt je een soort parttime collega. Nu gaan we daar op school wel flexibel mee om, want soms haalt de student het niveau nog niet. We kijken wel wat we van een student kunnen verwachten.
Het enige wat we vooral op school in de gaten houden. Als deze student is afgestudeerd, zouden we haar/hem dan als collega willen hebben? Je moet hier eigenlijk ja op kunnen zeggen, daar leidt je een student toch voor op!
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Joke op 06 dec 2008, 22:40

Misschien kun je (een deel van) je vakantie opnemen om extra dagen te draaien?
Dan kost het niets extra's.
Je moet eigenlijk alles wel meegemaakt hebben om genoeg ervaring te hebben opgedaan voor straks.
Je opleiding is al een deel gestript om alles in die twee jaar te persen. Niet iedereen is daar even blij mee, vooral niet alle studenten die zich vier jaar rot werken om aan alle eisen te voldoen. :(

In het bedrijfsleven krijg je niet eens dezelfde status als je een verkorte versie volgt. Mijn zoon volgt een opleiding van de TU in Delft nu hij werkt, maar krijgt niet het recht om bv. ir. bij zijn naam te zetten, omdat hij niet de dagopleiding in Delft volgt. Jammer, maar wel begrijpelijk.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Robje op 07 dec 2008, 08:59

Tja, het is hierboven al een paar keer gezegd, stage is wel erg belangrijk. Toen ik ooit mijn theorie haalde voor mijn rijbewijs was dat het eerste stapje; ik mocht gaan leren een auto te besturen. Na een aantal lessen (natuurlijk veel meer dan ik nodig vond) mocht ik pas examen doen. Daarna heb ik pas echt leren rijden... Stel je voor dat je na je theorie en 3 praktijklessen het papiertje al krijgt, chaos op de wegen!
Hiermee wil ik aangeven dat je als stagiair nog zulke aantrekkelijke lesjes kunt geven die volledig verantwoord en effectief zijn, leerkracht zijn is meer dan dat..... Enerzijds mag je het de PABO verwijten dat er niet meer aandacht is voor bepaalde competenties die juist buiten je klas, over een langere periode aan bod komen. Aan de andere kant ben je er ook zelf bij; je mag niet zomaar voor de klas staan en een verkorte opleiding is leuk, maar je zal voor hetzelfde papiertje toch dezelfde bagage moeten hebben.
Ik heb zelf de 3-jarige duale PABO gedaan; klasgenoten van mij waren na 2,5 jaar klaar en konden inderdaad een taallesje geven en de scharen opruimen; oh wat waren ze trots op hun diploma. Ik was na 4 jaar klaar, maar ipv de verplichte 20 uur stage per week (lees: aanwezig zijn en elke dag 1 instructie) had ik gedurende het 2e, 3e en 4e jaar vier dagen per week mijn eigen klas met alles erop en eraan. Ik was een volwaardig teamlid, zelfs een pijler in het team, werkte samen met meerdere instanties, organiseerde kampen, sportdagen, had oudergesprekken, adviesgesprekken, gaf workshops voor ouders etc. En voor dit alles was geen vrijstelling te vinden, simpelweg omdat het niet onderwezen wordt op de PABO..... (alleen die oudergesprekken, die Miep heeft achteraf schoorvoetend toegegeven dat meer dan 100 oudergesprekken wel een vrijstelling waard zijn...)

Tja, de PABO is net een autoreis; er leiden vele wegen naar Rome (diploma). Je kunt over de snelweg, je kunt binnendoor maar 1 ding is zeker; je MOET over de Alpen heen. (= elke pabo-student ziet het wel een keertje niet meer zitten)
Zelf heb ik in Duitsland de autobahn gepakt; saai land en even lekker doelgericht opschieten. In het tweede en derde jaar heb ik (langer dan nodig, maar ik vond het er wel mooi) in het Alpengebied rondgezworven, de meest onmogelijke weggetjes genomen, door diepe dalen gereden, maar ook over de hoogste toppen (lafbekken pakken de Brennerpas). In het laatste jaar verliet ik de Alpen, (bergen uit rijdt altijd makkelijk want je hebt de helling mee) en ben op mijn gemak door de gezellige dorpjes gereden; gewoon genieten!. Het laatste stukje heb ik me wel moeten misdragen op de autostrada om op tijd in Rome te zijn, maar ach, ik ben er en kijk terug op een boeiende reis! Als je in Rome aankomt en alleen maar denkt "zo, die reis is achter de rug!" dan ben je niet effectief, je hebt niet genoten van het proces om er te komen (jaja, ik weet het, nu wordt het wel erg zweverig en op de pabo valt niet veel te genieten, maar het gaat om het idee!)
Lejow, het is voor jou nog een paar weekjes, dus volgas over de snelweg naar Rome, geen getreuzel! Al die mensen die jouw manier van reizen afkeuren (commentaar van school is misschien wel hetzelfde als alle handgebaren van collega-automobilisten), daar moet je nu eigenlijk geen boodschap aan hebben; jij kiest voor deze manier, dat heeft voordelen (lekker snel) en nadelen (kritiek, mager proces), als je er maar komt!
Robje
Paboforumholist
 
Berichten: 1411
Geregistreerd op: 10 dec 2005, 14:03

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Joke op 07 dec 2008, 13:26

Wat een prachtvergelijking! :D
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor miek op 07 dec 2008, 13:48

Ik snap je verhaal wel. Ik ben het wel met bovenstaande eens maar ik vind ook dat jouw stageschool en je pabo en jij samen hiervoor gekozen hebben. Dus jouw stageschool heeft ervoor gekozen om jou bij hun stage te laten lopen en heeft daarmee (volgens mij) ook toegestemd in wat jij moet doen. Om dan achteraf kritiek te geven dat je te weinig gedaan hebt vind ik niet helemaal eerlijk. De school had het vantevoren moeten aangeven als ze dit niet zagen zitten en eigenlijk vinden dat er hogere eisen gesteld moeten worden! Wel kan de school natuurlijk aangeven dat ze jou nog niet startbekwaam vinden (daar kan ik niets over zeggen, ik ken je niet). De vraag is natuurlijk of je aan alle competenties kunt voldoen als je niet alles meegedaan hebt (competent in samenwerking met collega's en omgeving?) maar als het goed is moet dat in alle trajecten die de pabo aanbiedt moeten lukken.

Ik vind de vergelijking van Robje trouwens een mooie! Ga er nog even voor en maak een laatste eindsprint. Succes ermee!
soms is het beter iets moois te verliezen,
beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad (rowwen heze)
Avatar gebruiker
miek
Paboforumholist
 
Berichten: 2114
Geregistreerd op: 17 mei 2003, 18:26
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor miekiemousie op 07 dec 2008, 14:34

Een aanvulling, ik ben nu bezig met de tussenevaluatie van mijn student. Ik kan bij haar heel moeilijk de competenties samenwerken met collega's en samenwerken met omgeving aftekenen. Hierbij komen heel veel buitenschoolse zaken naar voren, die ze toch echt moet doen. Ook in deeltijd dus...
Zorgen moet je doen, niet maken. (loesje)

2016-2017: Nieuwe uitdaging met een groep 3b/4a/4b/5a (27 leerlingen)
miekiemousie
PABOForum team
 
Berichten: 3585
Geregistreerd op: 19 sep 2004, 17:06
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Juf Ellen85 op 07 dec 2008, 14:52

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
Fulltime bovenbouw juf :D
- -
Juf Ellen85
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 662
Geregistreerd op: 25 sep 2007, 18:11
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor Mniekske op 07 dec 2008, 14:57

TJa wat is te veel verwachten? ik ben nu ook bezig met mijn LIO stage. VAn mij wordt verwacht dat ik de klas draai, maar ook inderdaad de dingen die daarbij komen kijken doe. Aanwezig zijn bij vergaderingen en studiemiddagen die op de dagen vallen die ik er ben. Oudergesprekken, rapporten, alles komt erbij kijken. Ik zou het ook vreemd vinden als deeltijdstudenten dit niet zouden hoeven, zij moeten toch dezelfde competenties als ik halen, en straks dezelfde dingen kunnen doen als ik moet doen.
Avatar gebruiker
Mniekske
PABOforum Adolescent
 
Berichten: 758
Geregistreerd op: 04 nov 2006, 16:42
Woonplaats: Noord Brabant
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor juf suus op 07 dec 2008, 16:31

http://juliana7.yurls.net/nl/page

2013-2014: groep 7 ( 27 leerlingen)
2014-2015: groep 7 ( 26 leerlingen)
juf suus
Paboforumholist
 
Berichten: 1791
Geregistreerd op: 11 jul 2007, 19:05
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Stagescholen die veel te veel van je verwachten!!

Berichtdoor lucia op 07 dec 2008, 17:00

Wie denkt dat kennis duur is, weet niet wat domheid kost.
Avatar gebruiker
lucia
Paboforumholist
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 18 feb 2006, 23:08
Woonplaats: Z-Holland
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Volgende

Keer terug naar Klaagbord

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron