Er zijn een paar collega's die het blijkbaar nodig vinden om tijdens rapportvergaderingen en/of leerlingbesprekingen om alleen maar te klagen over de leerlingen! Ze letten niet, ze kletsen te veel, ze leren niet genoeg en ga zo maar door.
Als ik aangeef dat ik hun klacht begrijp en vraag of zij ook willen meedenken in een oplossing krijg ik of geen antwoord of het antwoord dat ik de mentor ben en het mijn taak is om het op te lossen...

Dezelfde collega's gaan op een bepaalde manier met leerlingen om waar mijn oren van gaan klapperen. Ik word daar zo boos om! Nu was afgelopen week bij mij de maat vol. Er was een incident gebeurd. Ik schaamde mij gewoon voor mijn collega. Ik ga niet in op het incident, want ik heb het bij mijn teamleider neergelegd. De zaak 'loopt nu'...
Ik begrijp werkelijk niet waarom een school dit soort 'onderwijsmensen' aanhoudt! Er zijn genoeg (!) mensen die staan te springen om werk! Deze personeelsleden hebben een vast contract en denken blijkbaar overal mee weg te kunnen komen. Ik was er klaar mee en ik heb er melding van gemaakt. Zo ga je gewoon niet met kinderen om.
Zo, dat moest ik even kwijt :-)