[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Je sterrenbeeld!!!

Je sterrenbeeld!!!

Laat je gedachten gaan over allerlei zaken in en om het leven. Van nuchtere tot aan wazige gedachten.

Moderator: timgearz

Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor Priscilla op 24 jul 2002, 18:06

Nu we toch al in het horoscoopwereldje zitten, ben ik wel benieuwd geworden naar jullie sterrenbeeld. Naast de horoscopen zegt je sterrenbeeld blijkbaar ook veel over je persoonlijkheid.

Zelf herken ik redelijk veel in de verklaring van mijn sterrenbeeld. Er zijn natuurlijk altijd wel kenmerken die niet voor jou gelden, maar zeker weer wel voor een ander. Het is eigenlijk ook maar een wazige bedoeling. Hoe kan het toch dat je dan toch zoveel overeenkomsten hebt? Ik weet het niet meer. :-/ Ik vind het knap dat mensen dit zo voor elkaar krijgen. Er is veel onderzoek voor nodig ben ik bang!
Maar hoe denken jullie daar eigenlijk over en klopt de verklaring van jullie sterrenbeeld een beetje met zoals je zelf bent? Want die verklaring gaat natuurlijk niet voor iedereen op!
Avatar gebruiker
Priscilla
PABOForum team
 
Berichten: 1995
Geregistreerd op: 28 nov 2001, 05:55
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 12
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor Patrick op 24 jul 2002, 18:37

Ik moet allereerst even laten weten dat het wel vaag is dat je vaak dingen herkent van jezelf.
Ik heb hier al eens eerder over nagedacht en denk dat het best enigszins te verklaren is.

Iedereen die zijn/haar horoscoop leest herkent veel dingen die erin staan. Hier kom je vaak achter als je de horoscoop leest van de vorige week. Dan heb je vaak iets van 'owja.... dit en dat'

Als je de horoscoop van te voren leest ontwikkel je een bepaald verwachtingspatroon en haal je een bepaald beeld voor je. Aan het einde van deze week (vaak vergeet ik het al weer) blijkt dat je er een heel andere vorm van herkenning in hebt. Dan blijkt er ineens een klein detail overeen te komen met die horoscoop.

Het hangt er ook allemaal vanaf op welke manier je de horoscoop leest. Je hebt mensen die het lezen zonder er bij na te denken en vinden het veelal suf en geven vaak aan dat er niets van klopt.
De mensen die het lezen en er de moeite voor nemen om er over na te denken zullen of veel verwachten (door een beeld dat zij vormen) of juist zaken herkennen.

Het is erg lastig uit te leggen, maar ik hoop toch duidelijk te hebben gemaakt wat ik bedoel.... ::)
Groep 7 met 30 leerlingen
Afbeelding Afbeelding

Avatar gebruiker
Patrick
PABOForum team
 
Berichten: 1060
Geregistreerd op: 07 okt 2001, 13:49
Woonplaats: Rotterdam
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor Maxx op 24 jul 2002, 21:54

Nullo Impedimentum!
Maxx
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17 jul 2002, 21:27
Woonplaats: Langerak

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor bsneeky op 24 jul 2002, 22:55

Komend jaar meester in groep 7
bsneeky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 11 jun 2002, 20:15
Woonplaats: Nieuwstadt, Limburg

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor juf_miriam op 25 jul 2002, 13:06


Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
Avatar gebruiker
juf_miriam
PABOForum team
 
Berichten: 2485
Geregistreerd op: 26 jun 2002, 15:22
Woonplaats: Limburg, omgeving Weert
Groep: 2
Schooltype:
Functie:

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor mimelien op 25 jul 2002, 14:01

Avatar gebruiker
mimelien
PABOforum Peuter
 
Berichten: 125
Geregistreerd op: 02 jul 2002, 11:57
Woonplaats: limburg

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor xX-Juf-Xx op 25 jul 2002, 18:31

~~xX-Juf-Xx~~
Avatar gebruiker
xX-Juf-Xx
PABOforum Peuter
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 07 feb 2002, 09:47
Woonplaats: Echt

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor Maxx op 25 jul 2002, 18:38

Nullo Impedimentum!
Maxx
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17 jul 2002, 21:27
Woonplaats: Langerak

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor Maxx op 25 jul 2002, 18:39

Vervolg:

Een Stier heeft een natuurlijk begrip van materiële zaken en zal geld niet snel over de balk gooien. Op het gebied van lichaamsbeweging kan er een zekere luiheid bestaan, liever wat rond lummelen dan zich in een sportzaal begeven. Er kan aanleg zijn tot overgewicht, vooral omdat een Stier ook van lekker en gezellig eten houdt.

Stieren zijn van nature sensueel en liefhebbend, maar kunnen ook bezitterig zijn. In het begin van de volwassenheid is er een realistische en praktische kijk op het leven en kan een Stier al zeer gesteld zijn op bepaalde, in de loop van de tijd ontwikkelde gewoonten. Stier zal zich niet aan de eerste de beste binden, want liefde moet niet alleen gestoeld zijn op werkelijkheid, ze moet ook liefst een levenlang standhouden. Emotionele schokken verwerken kost erg veel tijd. Als een Stier-mens zich in de steek gelaten voelt, kan dit voor de rest van het leven voor wantrouwen zorgen. Maar àls een Stier-mens eenmaal denkt van iemand te houden, dan is er ook niemand meer die daar nog enige invloed op uit kan oefenen. Alles vindt plaats op de Stier eigen kalme, zorgvuldige maar volhardende wijze.

Zo rond het dertigste levensjaar kunnen existentiële levensvragen de kop opsteken. Opgeslokt door allerlei uitgestippelde plannen -relatie, werk, wonen etc- kan een Stier-mens in deze jaren opeens terugverlangen naar het kleine kind wat zorgeloos speelde en plezier kon hebben. Het leven lijkt saai en voorspelbaar en voelt aan als een tredmolen. De behoefte aan zekerheid en geborgenheid is misschien niet meer in evenwicht met een veilige en stabiele, maar emotioneel magere relatie. Behoefte aan zekerheid staat bij Stier altijd voorop, maar het is niet ondenkbaar dat een Stier-mens nu begint te beseffen dat die zekerheid toch altijd in de eerste plaats in jezelf zal moeten worden gevonden. Ook creatieve gaven kunnen in deze tijd weer naar voren treden en de Stier kan hier behoorlijk van in verwarring raken omdat de behoefte dringt maar de tijd -vermoedelijk- ontbreekt. Althans, volgens de Stier...

Als een Stier-mens alle waarschuwingen van rond het dertigste levensjaar in de wind heeft geslagen, of, anders gezegd, als de Stier -ondanks een bepaalde ontevredenheid en gevoel van twijfel- verder is gegaan op de weg die nou eenmaal al ingeslagen was, dan is er rond het veertigste levensjaar wel een crisis te verwachten (de midlife-revolution). Het gevoel dat het leven totaal door de vingers is geglipt. Toch zijn het ook vaak Stier-mensen die in redelijke harmonie de middelbare leeftijd bereiken, mensen die zich wel bewust zijn dat het leven niet altijd loopt zoals men het zich had gewenst, maar daar vrede mee kunnen hebben. Geduld en onverstoorbaarheid heeft een Stier-mens door vele moeilijkheden geloodst en geen haar op het hoofd die eraan denkt onnodige problemen te scheppen.

Een Stier heeft er een broertje dood aan om ergens toe te worden gedwongen en wil in alle kalmte en rust beslissingen kunnen nemen. Er worden zelden fouten gemaakt door overhaaste besluiten. Stier is 'de bouwer' van de dierenriem. Soms is een Stier-mens wat al te tevreden over wat het leven te bieden heeft, en kan er een onderstroom zijn van onlustgevoelens die steeds moeilijker te onderdrukken valt. Zelfmedelijden en -beklag kan dan de kop opsteken.

Zoals een Stier-kind niet gelijk raad weet met het schoolleven, zo kan ook een ouder wordend Stier-mens problemen ondervinden bij de veranderingen in het leven. Kinderen die uit huis gaan, gepensioneerd worden, kans op kwaaltjes en ziekten, verlies van dierbaren etc, allemaal zaken die een Stier (on)behoorlijk in verwarring kunnen brengen. Niet dat een Stier dan -uiterlijk- in paniek raakt, maar meer dat hij of zij zich nog steviger zal vastklampen aan wat er aan vertrouwds nog over is gebleven. Zekerheid is in deze levensfase zo mogelijk nog belangrijker dan eerder.


Ik ben benieuwd naar je reactie!

De overige personen die hun horoscoop willen opzoeken kunne op terecht.
Nullo Impedimentum!
Maxx
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17 jul 2002, 21:27
Woonplaats: Langerak

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor ukkie000 op 26 jul 2002, 10:14

Ik ben een echt watervrouwtje en als je dan mijn acties (lees: leven) vergelijkt met de horoscoop, of in ieder geval karakterbeschrijvingen van zo'n watervrouwtje, dan komt dat toch redelijk overeen.

Heb moeite met regels, ben impulsief, creatief, eigenwijs, (bijna) altijd vrolijk, bla bla bla. De grote lijnen komen wel overeen.
Avatar gebruiker
ukkie000
PABOforum Peuter
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 09 jun 2002, 16:13
Woonplaats: Noordholland

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor bsneeky op 27 jul 2002, 20:24

Leuk, Maxx, dat je de beschrijving bij de stier hebt weten te vinden. Ik heb hem eens doorgelezen en ik moet toegeven dat er wel enige herkenning bij mij is, hoewel ik er nog steeds over twijfel of andere stieren uit mijn omgeving zich in deze omschrijving herkennen. Wat mij verder opvalt: een beschrijving als deze ziet er altijd best wel positief en rooskleurig uit. Ik kan me voorstellen dat veel mensen zich ook graag herkennen in een dergelijk beeld. Een soort van positieve bevestiging erin zoeken of een excuus voor een bepaalde manier van gedrag, zo van: dit ben ìk nu eenmaal, zo is het nu eenmaal bepaald. Misschien interessant om eens verder over te discussieren!!!
Komend jaar meester in groep 7
bsneeky
PABOforum Peuter
 
Berichten: 65
Geregistreerd op: 11 jun 2002, 20:15
Woonplaats: Nieuwstadt, Limburg

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor Maxx op 27 jul 2002, 21:46

Niet alles is positief, zo krijgt de leeuw rond z'n dertigste een depressie ofzo ... ik hoop dat ik die net achter de rug heb, anders zit ik er over 2 jaar weer mee :P

En dit is natuurlijk een globale horoscoop voor de stier, je zou een persoonlijke moeten hebben ... heb ik zelf ook nog niet laten maken hoor, maar zou wel benieuwd zijn wat er uit zou komen.
Nullo Impedimentum!
Maxx
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 17 jul 2002, 21:27
Woonplaats: Langerak

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor Leonie op 31 jul 2002, 21:57

Waar zou je een goede persoonlijke horoscoop kunnen laten maken dan? Ik heb eigenlijk geen idee.

Ik ben zelf een kreeft en er klopt altijd wel heel veel als ik een geboortehoroscoop lees maar ik geloof niet in die horoscopen uit de bladen.
Leonie
PABOforum Baby
 
Berichten: 5
Geregistreerd op: 09 jun 2002, 14:29
Woonplaats: Coevorden

Re: Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor mirjam op 03 aug 2002, 17:09

Ik ben een weegschaal en de geboortehoroscoop komt heel goed overeen. Mijn antecedant is ook weegschaal. De horoscopen in de bladen vind ik meestal onzin, maar ik moet zeggen dat die van het ad-magazine meestal vrij goed kloppen!
Ik vind die sterrenbeelden altijd wel interessant om te lezen enz. En ik denk dat er ook best wel een kern van waarheid in zit.
Je geboortehoroscoop kan je trouwens op allerlei sites op internet laten berekenen. Kijk maar eens op horoscopen.pagina.nl
mirjam
PABOforum Peuter
 
Berichten: 157
Geregistreerd op: 03 maart 2002, 19:19

Re:Je sterrenbeeld!!!

Berichtdoor DELETED op 19 aug 2002, 14:55

DELETED
 

Volgende

Keer terug naar Filosofische en psychologische gedachten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten