Tja, inderdaad. Ik wist nooit echt wat ik wilde worden. Ook vroeger (ik ben pas 27, hoor ;D) wist ik het nog niet. Dit in tegenstelling tot m'n dochter van bijna zes, die weet al precies wat ze wil worden (dokter, dus). De vraag is inderdaad zo cliché.
Ik heb een jaartje MTS gedaan. M'n moeder had deze opleiding ook gevolgd, dus ik dacht: misschien is dat wel wat voor mij. Maar ja, 't viel toch tegen. Ja en als je 16 bent en je 'moet' dan gaan kiezen in welke richting je derest van je leven wil gaan werken, is dat toch een hele stap :-\. Wist ik veel!!!
Ik heb de MEAO afgemaakt, heb nog een toeristische opleiding gevolgd en ook daar weer een diploma gehaald. 't Leek me leuk om in het buitenland te werken met kinderen.(entertainment-kant).
Na veel opleidingen moet je uiteindelijk toch de arbeidsmarkt op. Je kan nu eenmaal niet voor altijd op school zitten (

dacht ik). Ik heb dus diverse banan gehad, maar helaas in geen van allen ECHT voldoening kunnen vinden. :'(
Samen gaan wonen, trouwen, een mooie, lieve dochter...maar dat werk, dat bleef maar sleur. Ik heb ondertussen nog m'n beveiligingspapieren gehaald en vier jaar onregelmatig gewerkt.
Heel lang ben ik opzoek geweest naar wat ik nu echt wilde. Uiteindelijk had ik me twee jaar geleden aangemeld voor de PABO, maar twijfelde toen nog té veel (financiën, oppas, etc).
M'n dochter zit nu zelf bijna twee jaar op de basisschool en ik zie hoe leuk het is en hoe enthousiast de leerkrachten zijn en blijven. Zelf ben ik als ouder zeer actief op school (dat zal komende jaren dus wel wat afnemen) en heb laatste twee maandjes zelfs bijna fulltime meegeholpen. 't Was een zeer drukke periode met van alles en nog wat. Er gaat stiekum toch veel tijd in dingen zitten die je als ouder normaalgesproken niet ziet en daarbij zie je natuurlijk ook wel de mindere momenten, maar die kunnen niet op tegen de positieve dingen die er zijn. Het heeft me net dat laatste zetje gegeven dat ik nodig had om de knoop door te hakken. Ik weet het nu echt zeker!!!

Cliché, maar kinderen zijn inderdaad de toekomst en ik wil ze graag een goede basis meegeven

(tja, ik blijf altijd het type 'wereldverbeteraar'

)
Enne, ik ben er nu pas achter...ookal heb je gekozen voor een bepaalde richting, het is nooit te laat om te switchen!!!

In september start ik met de voltijd en ik kan je zeggen dat ik er zin in heb!!!