Ik heb al vaker geprobeerd om af te vallen, maar op de een of andere manier werken dingen die bij normale mensen helpen om af te vallen niet bij mee. Dan eet ik een paar weken supergezond, veel groente, minder calorieën, beweeg ik erbij en dan nog val ik niets af. Nu kreeg ik van het weekend een boek in handen dat ging over mensen met een verhoogd risico op diabetes. Daar hoor ik absoluut bij. Mijn halve familie heeft diabetes, ook veel hart- en vaatziekten, zelf teveel buikvet, vaak moe en lusteloos zonder reden etc.
Deze mensen hebben geen baat bij alleen een vermindering van calorieën maar moeten juist met name de inname van koolhydraten beperken. Het lijkt me de moeite waard om het eens te proberen, maar aangezien ik een echte broodeter ben zal ik dan wel op zoek moeten naar koolhydraatarm brood. Ik heb het al bij de bakker en de supermarkt in het dorp gevraagd, maar die hebben het niet. Op Internet vind ik tot nu toe alleen dat de Jumbo het verkoopt, maar die zit hier niet in de buurt. Verder vind ik heel veel broodbakmixen maar dat vind ik voor dagelijks gebruik niet handig. (Heb ook niet zo'n machine). Wie vind er iets voor me?