Hallo Nicky! Van harte welkom op het forum, heel leuk dat je jezelf hier hebt aangemeld.
Natuurlijk hebben wij veel tips en adviezen, maar vind ik het zelf belangrijk om niet teveel tips te geven.
Het 'zelf ervaren' is het meest waardevol. Laat je verrassen en laat de kinderen merken/zien dat je geniet van je vak en van hen.
Zelf ben ik enorm tegen versnelde PABO's en deeltijd-opleidingen. Waarom? Ik heb talloze ervaringen dat dit gewoon NIET werkt.
Hoe kan je nou binnen 2 krappe jaartjes met per week 1 dag stage en wellicht maar 2-3 stages voldoende ervaring opdoen om zelf voor de groep te gaan?
Ik snap dat écht werkelijk niet! Ik snap heel goed dat als je switcht, je niet 4 jaar opnieuw in de schoolbanken wil zitten, maar de VOLTIJD-opleiding blijft mijn voorkeur hebben.
Vier jaar stage lopen op verschillende scholen en in je laatste jaar zelfs maanden lang een groep draaien. Kijk, dan sta je toch anders in je schoenen.
Maar goed, hier heb jij niets aan. Dit is mijn mening

Mijn advies naar jou is om vooral een school te zoeken met een visie die aansluit bij jou als mens.
Ga vooral voor scholen als: Jenaplan, Montessori, Dalton of de Vrije School. Hier doe je zoveel mooie ervaringen op.
Bij elke school waar je komt zijn er natuurlijk ook dingen die jou minder aanstaan. Neem vooral de positieve dingen mee voor in je eigen groep.
Geniet van je stages, probeer écht naar kinderen te kijken en geniet!
Suc6