Bij de gemeentes bij mij in de omgeving (Noord-Drenthe) is er nog niet meteen ruimte, maar ik kan mijn weken aardig vullen met invalwerk (behalve dan de eerste weken na de vakantie... zucht...). Er wordt wel steeds gezegd dat er vacatures aan zitten te komen, omdat er de komende tijd aardig wat mensen met pensioen gaan. Maar eerlijk gezegd hoorde ik dat 3 jaar geleden toen ik met de Pabo Top begon ook al!
De leerlingenaantallen zijn wat teruggelopen zodat scholen minder formatieruimte hebben, en de wachtgelders worden als eerste herplaatst. Dan de invallers die al rechten hebben opgebouwd door langdurige invalklussen en daarna nieuwelingen zoals ik.
Maar het verschilt wel behoorlijk per gemeente heb ik begrepen. In Hoogeveen stonden vorig jaar maar 10 invallers op de lijst, dus heb je heel veel kans op werk. Is mij alleen te ver weg.
Misschien handig om wat stichtingen bij je in de buurt te bellen en het daar te vragen. Je vindt er heel wat op
http://www.vacatures-in-het-onderwijs.n ... rwijs.html en dan doorklikken op jouw provincie.