thema lievelingsboek

Geschikt voor de groepen 5 en 6

thema lievelingsboek

Berichtdoor vlinder1990 op 18 mei 2012, 11:01

Hallo allemaal,
Ik wil in groep 3 graag een verhalend ontwerp gaan doen rondom kern 11: Het lievelingsboek van de koning. Ik wil met de kinderen een eigen boekenwinkeltje beginnen. Ik heb al een aantal ideeën. Ten eerste wil ik samen met de kinderen kijken wat er allemaal nodig is om een boekenwinkel te beginnen, Ik wil prijskaartjes maken, boeken sorteren op categorie, betalen met geld. Ook wil ik samen met de groep net als de koning een lievelingsboek maken. Het lievelingsboek van de klas.
De bedoeling is dat in dit boek van ieder kind een (baby)foto komt, een verhaaltje over hun grootste wens, iets over dingen waar ze graag mee spelen, het papiertje van hun favoriete snoepje, een zelfgemaakt gedichtje, een recept van hun favoriete eten, enz.
Ook wil ik samen met de kinderen een tentoonstelling maken van hun favoriete boek.
Heeft er iemand misschien nog andere ideeën?
Alvast bedankt!
vlinder1990
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 18 mei 2012, 10:55
Groep: 3
PABO jaar: 3

Re: thema lievelingsboek

Berichtdoor Joke op 23 mei 2012, 22:52

Leuke ideeën heb je al.
Hoe dik wordt dat boek? Met 20 lln en een beetje zuinig omgaan met ruimte zit je volgens mij al gauw (met jouw ideeën) aan een blad of drie. Dat betekent 60 bladen en je wilt nog meer ideeën?

Hoeveel tijd heb je? Voor je het weet zijn ze al weer met de volgende kern bezig. Ik zou het niet te uitgebreid doen.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: thema lievelingsboek

Berichtdoor moimoi op 24 mei 2012, 06:35

Als t een lievelingsboek moet worden-dan zou ik de lln de inhoud laten bepalen...
3 dagen ib (en 2 dagen lekker vrij om van mijn zoontje te genieten)
moimoi
Paboforumholist
 
Berichten: 1870
Geregistreerd op: 21 feb 2005, 20:43
Woonplaats: utrecht
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Middenbouw

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron