Hallo allemaal,
ik ben een tweedejaars student van de PABO (hoofdfase). Momenteel loop ik 2 keer per week stage in groep 6.
Vanuit de PABO moet ik een uitgerbreid onderzoek doen.
Mijn onderzoeksvraag luidt als volgt:
Hoe kan het specifiek bezig zijn met het stellen, terugkoppelen en evalueren van leerdoelen (met de kinderen tijdens het aanbod rekenen), volgens de didactische strategie van Robert J. Marzano, effect hebben op de metacognitieve vaardigheid ‘het sturen van het eigen leerproces’ van 3 kinderen uit mijn stageklas.
Ik ga dus kijken of kinderen door het gebruiken van leerdoelen gestuurd worden in hun leerprocess.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik bijna niet kan meten of de kinderen door het stellen van leerdoelen hun eigen leerprocess meer gaan sturen. Ik dacht zelf aan leerlingen interviewen en observaties afnemen.
Hoe krijg ik antwoord op mijn onderzoeksvraag?
Alvast Bedankt!