HELP bij nieuwe documentaire feminisering basisonderwijs

Post hier alles dat met hoeken te maken heeft. (onder-, midden- en bovenbouw)

Moderator: miekiemousie

HELP bij nieuwe documentaire feminisering basisonderwijs

Berichtdoor Gabriella Adèr op 26 jan 2010, 11:09

Hallo juffen en meesters!

Ik ben, samen met documentairemaakster Katinka de Maar (tevens een parttime basisschool lerares) bezig met de research voor een film die, grofweg gezegd, de feminisering van onze cultuur onderzoekt. Hierbij richten wij ons op het gevoel dat jongens geen echte jongens meer mogen zijn, met name in het basisonderwijs en de brugklassen. Zo worden op veel basisscholen jongetjes geleerd zittend te plassen, de meeste leerkrachten zijn vrouwelijk en willen overal over praten en op de middelbare school worden drukke jongens algauw bestempeld als ADHD' er of probleemkind. Terwijl jongens van nature nou eenmaal drukker en beweeglijker zijn dan meisjes.

Voor deze documentaire hebben we verschillende invalshoeken en uitgangspunten gekozen. Nu ben ik oa op zoek naar basisscholen waar bij de kleuters een vrij sekseneutrale omgeving is (dus niet per se de jongens bouwhoek of de meisjes poppenhoek, maar een mengeling hiervan. Bv thema hoeken die wisselen).
Ook zoek ik een basisschool die nog van die ouderwetse kleine wc'tjes heeft, waar de kleuters, ongeacht jongens of meisjes door elkaar naar de wc gaan.

Tenslotte zou ik graag met een school willen praten, waar in de bovenbouw veel juffen zijn en waar er vooral gericht wordt op kringgesprekken.

Denk je mij hiermee te kunnen helpen, een tip te hebben of misschien zelf wel werkzaam te zijn op zo'n basisschool kunt u mij bereiken op 020-6633303 of 0630780231. Mailen kan ook naar gabriella@defamilie.net

Groetjes, Gabriella Adèr
Gabriella Adèr
PABOforum Baby
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 26 jan 2010, 10:52
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: HELP bij nieuwe documentaire feminisering basisonderwijs

Berichtdoor Joke op 30 jan 2010, 13:17

Volgens mij kan dit topic gesloten worden. Een dubbel topic is niet nodig.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Hoeken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron