[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - Ervaring - HANZE pabo Groningen

Ervaring - HANZE pabo Groningen

Bespreek hier de dingen waar je tegen aanloopt op de opleiding van de PABO.

Moderator: timgearz

Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor CoenSmid op 19 apr 2008, 14:59

Hallo allemaal,

Ik ben pas afgestudeerd en wil de PABO gaan volgen. Ik wil graag jullie ervaringen van de pabo in groningen horen. Ik heb een aantal negatieve opmerkingen over deze pabo gelezen (vooral over de begeleiding) en vond de school er tijdens de open dag niet echt 'gezellig' uitzien zoals bij andere scholen. Dit zegt natuurlijk niets over de inhoud van de opleiding maar je moet je er toch thuis kunnen voelen.
Gaan jullie met plezier naar deze school?

Alvast bedankt!
CoenSmid
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 19 apr 2008, 14:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaring HANZE pabo Groningen

Berichtdoor nummerbord op 19 apr 2008, 18:03

Hallo Coen,

Ik zit zelf op de Hanze - Pabo. De begeleiding is inderdaad ontzettend slecht. Zie de begeleiding als een koning(in) die op z`n troon zit en voor commentaar leverd.
De lessen in het algemeen zijn van een laag niveau. Voornamenlijk slap ge(...)
In Groningen zit ook nog een CHN die de opleiding geeft. Of anders kan je eventueel naar Leeuwarden NHL of CHN.
Ik heb er niet zo lang geleden nog over nagedacht om naar leeuwarden te verhuizen om daar verder te gaan met de opleiding.
Wat de aankleding van de school betreft:Ben je nog op het Wiebenga complex geweest of het nieuwe gebouw op het Zernike?
Het Zernike gebouw is inderdaad oersaai. Hier komen ook veel klachten over binnen. Het is niet de verwachting dat hier verandering in komt.
Houd er rekening mee dat in dit gebouw ook veel te weinig computers aanwezig zijn. Nouja ze zijn er wel, maar die zitten voornamenlijk verdeeld per 4 over de projectruimtes. En als zo`n ruimte door 2 mensen bezet is die aan het overleggen zijn, zijn er dus meteen 4 compters inactief.

Al met al raad ik je aan om je breder dan de Hanze te gaan orienteren (zoals je ook al doet) Mijn advies is om naar een andere school te gaan.
nummerbord
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 19 apr 2008, 17:55
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaring HANZE pabo Groningen

Berichtdoor CoenSmid op 19 apr 2008, 21:51

Bedankt voor je reactie. Ik zal het alternatief CHN eens onderzoeken. Groningen blijft een leuke studentenstad maar er zijn er meer. Nijmegen is mijn 2e keuze. Volgens hun leerlingen is de begeleiding daar een stuk beter.
CoenSmid
PABOforum Baby
 
Berichten: 3
Geregistreerd op: 19 apr 2008, 14:46
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaring HANZE pabo Groningen

Berichtdoor nummerbord op 20 apr 2008, 11:11

Succes verder met je keuze!
nummerbord
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 19 apr 2008, 17:55
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor ikkuh17 op 05 jun 2008, 07:24

jammer dat de Hanze eignelijk geen goede school is!
Maar hebben jullie het over de CHN in Groningen, of de NHL? Heeft iemand ervaring met 1 van deze scholen?
Ik heb me ingeschreven bij hanze, maar ga nu toch twijfelen of ik niet beter naar leeuwarden kan gaan...
ikkuh17
PABOforum Baby
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 12 jan 2007, 21:04

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor Lief meisje op 05 jun 2008, 15:58

Avatar gebruiker
Lief meisje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 416
Geregistreerd op: 21 sep 2006, 18:51
Woonplaats: drenthe
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor nummerbord op 06 jun 2008, 21:11

Hallo allemaal,

Zoals je boven hebt kunnen lezen zit ik op de Hanze Pabo.
De lessen liggen gewoon op een laag niveau. Tentamens heb je nauwelijks. Ik zit nu 2 jaar op school en heb 3 schriftelijke tentamens gehad. De rest is puur opdrachten inleveren. Verder zijn een aantal lessen goed, maar een heel aantal zeer matig.
Als je echt iets over de school te weten wilt komen kan je het beste specifieke vragen stellen op het forum. Dan wil ik die best beantwoorden. Zal de komende tijd dan vaker op het forum online komen.

Ik ben er niet om de Hanze Pabo af te zeiken. Ik concludeer alleen.

Nummerbord.
nummerbord
PABOforum Baby
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 19 apr 2008, 17:55
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor jufirisz op 07 jun 2008, 14:38

Hallo!

Misschien kun je ook eens kijken bij:
PABO 'de Eekhorst' in Assen.
Een hele gezellige kleine pabo; waar iedereen, iedereen kent.

--> Hogeschool Drenthe
Open middag: Donderdag 19 juni 2008, van 14.00-15.30 uur.
jufirisz
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 07 jun 2008, 14:33
Groep: 0
PABO jaar: 2

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor Dnies2 op 22 sep 2008, 18:51

Hallo Allemaal!

Ik wil volgend jaar de pabo gaan doen!
Nu zit ik erg te twijfelen tussen de pabo in Utrecht of die in Groningen!
Ik wil graag op kamers, en daarom was mijn eerste keuze Groningen, omdat dit een erg leuke studentenstad is!
Vond de nieuwe school erg tegenvallen met de opendag, en daarom werd mijn eerste keuze qua school Utrecht!
Ik weet verder niets over Utrecht, of het voor studenten van de pabo daar gezellig is of niet?
En is het voor studenten van de pabo in groningen ook gezellig?

Wie kan me hierbij helpen!

Denise
Dnies2
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 22 sep 2008, 18:45
Groep: 1
PABO jaar: 0

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor SkyRazor op 22 jan 2009, 10:21

Hallo allemaal,

ik wil na mijn huidige opleiding die ik straks in mei afsluit de PABO gaan doen, graag in Groningen.

dus toen ik informatie zocht ontdekte ik deze site en dit topic.
ik heb een paar vragen:
1 Welke opleiding is beter, de pabo op de hanze of de pabo op de CHN?
2. ik heb op de site van CHN gekeken maar ik kan er nergens een PABO opleiding vinden in Groningen, weet iemand hier misschien meer van?
Avatar gebruiker
SkyRazor
PABOforum Baby
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 22 jan 2009, 10:16
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor Nienke Iris op 23 jan 2009, 14:07

Ik begin in februari aan de Hanze, ik weet dus nog niet hoe het daar zal gaan, maar tijdens mijn MBO opleiding ben ik wel gewend geraakt aan slechte begeleiding en lessen.

CHN is samen met de Hogeschool Drente de Stenden Hogeschool geworden.
Hieronder een link van de site.

De Pabo op Stenden is wel een Christelijke Pabo, niet dat dat iets uitmaakt.
Nienke Iris
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 16 dec 2008, 16:10
Woonplaats: Delfzijl
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor Nienke Iris op 06 feb 2009, 11:24

Ik heb gisteren kennismakingsmiddag gehad op de Hanze Hogoschool.

Ik vond het erg gezellig, de pabo zit in een eigen gebouw op het Zernikeplein. Er is een atelier waar je vrij kunt werken aan knutselwerkjes of opdrachten. De leraren zijn erg spontaan en vriendelijk. De sfeer kwam bij mij over als een kleine school waar iedereen elkaar kent. Leuke klasgenoten en tijdens de kennismakingsmiddag hebben we een workshop muziek en een workshop beeldend vormen gehad.
Nienke Iris
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 16 dec 2008, 16:10
Woonplaats: Delfzijl
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor Meester A. op 03 apr 2009, 16:38

Ik ben zelf afgelopen zomer begonnen met de PABO.
Ik twijfelde tussen de Hanze PABO Groningen en de CHN/Stenden (das de nieuwe naam voor CHN), het is CHN/Stenden geworden.
Hier is alleen de PABO gevestigd. Ik vind dat erg leuk, een kleine school vind ik gezelliger dan de HANZE.

Ik heb namelijk een andere HBO opleiding gedaan op de hanze maar de opleiding en de school beviel me niet zo. Je bent een nummertje, zeiden mensen tegen me. En verrek het klopte inderdaad. De CHN is natuurlijk wel christelijk maar ook als je niet christelijk bent kan je alles prima volgen want er wordt niet veel aan dit geloof gedaan. Wel loop je stage op een christelijke school. Ik en mijn klasgenoten (die ook bijna allemaal niet gelovig zijn opgevoed) vinden dit niet lastig of moeilijk, ook op je stageschool wordt er behalve een dagopeninggebed en een afsluit gebed nauwelijks aandacht aan besteed.

De begeleiding hier is best goed. Je hebt elke module een moduletoets van 100 vragen, gelukkig ABC-vragen.
Voordeel aan stenden is dat je in het centrum zit. Als je met de trein moet komen, ik kom uit Winschoten, is het vanaf Centraal Station slechts enkele minuten lopen.

Ik raad dus CHN/Stenden aan qua sfeer en de begeleiding is best goed. De Hanze is me niet zo bevallen, maar misschien is de PABO daar een positieve uitzondering.
Meester A.
PABOforum Baby
 
Berichten: 30
Geregistreerd op: 17 maart 2009, 23:46
Functie:

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor Nienke Iris op 19 apr 2009, 13:56

Zoals je in mijn vorige bericht al kon lezen zit in op de Hanze, dit bevallt mij prima. Maandag begint voor mij periode 2. In periode 1 hebben we; nederlands (jeugdliteratuur), sociale wetenschappen (ontwikkelingspsychologie), muziek (zingen), schrijven, natuuronderwijs en project gehad. En in de inleverweken moesten we dingen inleveren voor schrijven, muziek en nederlands. Voor ontwikkelingspsychologie en natuuronderwijs hadden we een schriftelijke toets. Ook hadden we de basistoets wereldorientatie en de taal en de rekentoets en ons project moest ingeleverd worden.

In de tweede periode hebben we, muziek (notenschrift), sociale wetenschappen (leerpsychologie), nederlands (taalverwerving), project en stage.

Ik heb op de Hanze helemaal niet het idee een 'nummertje' te zijn. Dit komt denk ik vooral omdat de pabo een eigen gebouw heeft en je eigenlijk elke leraar wel kent.
Nienke Iris
PABOforum Baby
 
Berichten: 19
Geregistreerd op: 16 dec 2008, 16:10
Woonplaats: Delfzijl
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Ervaring - HANZE pabo Groningen

Berichtdoor mariekejuf op 21 apr 2009, 19:02

mariekejuf
PABOforum Baby
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 15 apr 2009, 18:41
Groep: 0
PABO jaar: 4

Volgende

Keer terug naar PABO voltijd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron