[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 472: preg_replace(): No ending delimiter '/' found
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 652: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3545: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3547: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3548: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3549: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2975)
PABOforum.nl PABOforum.nl • Toon onderwerp - De week van... (colums + reacties)

De week van... (colums + reacties)

Geef hier jouw mening over de beschreven aspecten, over de opvoeding, onderwijs en ICT door Erik van der Pol en Kees van Til

Moderators: timgearz, Columnisten

De week van... (colums + reacties)

Berichtdoor Anita op 06 sep 2007, 19:37

Er komt weer een leuk nieuw topic aan! Verschillende tijdschriften hebben een rubriek waarin je een weekje met iemand mee kunt kijken. Dat leek me ook leuk voor hier op het forum, omdat we ondanks dat we allemaal in dezelfde richting zitten onze weken toch heel erg verschillen. De een studeert nog, de ander is net begonnen als leerkracht, een derde is zeer ervaren. Het leek me leuk om een nog grotere kijk te hebben in die verschillende levens.

Ik heb al iemand zo ver gekregen dat die persoon deze week beschrijft. Deze persoon heeft ook al iemand uitgezocht voor 'De week van.. deel 2'. Houd dit topic in de gaten dus!
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Verwacht....

Berichtdoor theaterjuf op 06 sep 2007, 19:38

Wat een leuk idee! Lijkt me super om te lezen :D
theaterjuf
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 450
Geregistreerd op: 26 sep 2006, 19:27
Groep: 5

Re: Verwacht....

Berichtdoor Jan10e op 06 sep 2007, 19:51

leuk idee!
Wat je bent bewijst wat je kunt
Wat je ermee doet bewijst wie je bent
Avatar gebruiker
Jan10e
Paboforumholist
 
Berichten: 1780
Geregistreerd op: 20 dec 2003, 20:19
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Verwacht....

Berichtdoor Daffy op 06 sep 2007, 20:58

Ow, wat leuk! Ik ben benieuwd! :D
Avatar gebruiker
Daffy
PABOforum Peuter
 
Berichten: 236
Geregistreerd op: 16 dec 2006, 16:11
Woonplaats: Noord-Brabant
Groep: 5
PABO jaar: 4

Re: Verwacht....

Berichtdoor Kyrtje op 06 sep 2007, 21:37

Wat leuk zeg!!! Ik wordt er erg nieuwsgierig van.
Na 6 jaar de combi 1/2/3, nu weer groep 1/2
Kyrtje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 15 feb 2006, 19:21
Woonplaats: Geleen
Groep: 1
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: Verwacht....

Berichtdoor meesterlaus op 07 sep 2007, 16:28

Ben ook benieuwd!
Groeten,
Laurens


2013-16: Groep 7
2011-13: Groep 4
2010-11: Groep 3
meesterlaus
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 388
Geregistreerd op: 01 feb 2007, 10:32
Groep: 7
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: Verwacht....

Berichtdoor Lief meisje op 07 sep 2007, 17:49

Ik ben ook benieuwd wat er komen gaat.
Avatar gebruiker
Lief meisje
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 416
Geregistreerd op: 21 sep 2006, 18:51
Woonplaats: drenthe
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Verwacht....

Berichtdoor Sammy op 08 sep 2007, 17:51

Ben benieuwd inderdaad!
Sammy
PABOforum Baby
 
Berichten: 14
Geregistreerd op: 29 aug 2007, 17:52
Groep: 0
PABO jaar: 1

Re: Verwacht....

Berichtdoor Joke op 09 sep 2007, 11:43

Mijn vriend zei het al eens in een boze bui: 'Jullie zijn allemaal gewoon nieuwsgierig, meer niet.'
Zou hij dan toch gelijk hebben? ;)

Ik ben namelijk ook benieuwd naar dit nieuwe topic, al moet ik zeggen dat er al zoveel leden met een weblog zijn dat er niet veel meer te raden overblijft. :D
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: Verwacht....

Berichtdoor Anita op 09 sep 2007, 14:45

En daar is ie dan....

De schrijver van deze week was Gearz. Lees mee met zijn week:

Maandag
Ken je dat? Dat je je wekker om 6 uur, of welke tijd dan ook, zet en dat je dan om half zes wakker bent en denkt…. Ah nog een half uurtje, laat ik maar niet verder slapen want dadelijk slaap ik door me wekker heen. En dus druk je om 5.59 je wekker uit, om je vriend(in) niet wakker te maken en sluip je de slaapkamer uit.
Alle verrichtingen worden gedaan, de tram heeft geen vertraging, de trein ook niet en dus sta ik voor achten op school.
Ik maak vandaag voor het eerst de eerste schooldag van het nieuwe jaar mee, aan de andere kant van het bureau, alhoewel, ik heb er eigenlijk maar 1 keer gezeten, achter het bureau.
De leerkrachten ken ik allemaal, dus daar geen kennismaking e.d. mee. Wanneer de bel gaat loop ik met de kinderen mee en “check-ze-gelijk-even-uit”. Leuke kinderen zo op het eerste gezicht, maar kinderen zijn geen liefde, op het eerste gezicht is soms lastig.
De regels worden uitgelegd. Handig, zo weet ik ze ook gelijk. Naambordjes worden gemaakt. Ik studeer hard op de namen, zou ik ook eens voor tentamens moeten doen, en verbaas de meeste kinderen door ze bij hun naam te noemen.
We werken wat, we buitenspelen wat, we eten wat. Dan is er nog een jarige uit de vakantie, en komen er nog ongeveer 10 op bezoek met een kaart waar hiep hiep hiep hiep hiep hoera, meester Tim op kan.
’s Middag beginnen met nog een verjaardag. Ik heb veel meegemaakt, alhoewel… maar dit…
Een hele tafel vol met taart, snoep, hartige dingen, fruit, cake noem maar op, de hele onderbouw kon er van eten. Ongelooflijk. We werken weer wat, ik kijk wat na en terwijl ik nakijk hoor ik dat ik zo met de kinderen ga lezen. Ach welja. Nou die 2 bladzijdes veilig leren lezen 10, het droevige huis, gingen prima hoor. Gelijk ook nog even opgetreden, want ik weet inmiddels, duim d’r op en niet loslaten. En de dag loopt af, klaar, even nog de kinderdossiermap bekijken en naar huis. Pas op! De scholen zijn weer begonnen

17:53h Oh… bij navertelling blijkt dat ik 2 kinderen niet kan vinden in mijn gedachte.. ken ik ze dan toch niet allemaal?

18:10h En nu nog maar 1..

03:12h Ohja!

Dinsdag
En ’s ochtends ben ik er weer. De kinderen van groep 3 stormen ook nog steeds op mij af. Die heb ik namelijk vorig jaar bij de kleuters nog gehad. Groep 4 stormt niet, maar groep 4 luistert wel. Ook naar mij. Wanneer ik zeg dat groep 3 een mooiere rij heeft en zij nog jonger zijn ook, staat er binnen de kortste keren de mooiste rij van de school. Mooi.
Ik ga weer zitten in mijn draaistoel ergens in een hoekje van de klas. Vandaag heb ik me voorgenomen enkele kinderen eens goed te bekijken. De kinderen die ik ga bekijken heb ik uitgekozen omdat ze me gister opvielen vanwege hun gedrag. Zo bleek die nieuwe jongen die bij lezen niet oplet zich dood te vervelen omdat hij ontzettend goed kon lezen. Toch leuk om achter te komen. En zeker wanneer ik dit met mijn coach deel. Hij had nog geen tijd gehad om de kinderen echt te bekijken. Hij was nog echt bezig met in het ritme komen en les geven.
Vandaag ook weer een verjaardag, maar deze keer gewoon een chipje.
Er wordt weer lesgegeven en ik kijk, neem op als een spons.
Een collega komt met de vraag of we iets willen maken voor Juf Dina, van de bieb, die gaat weg. Dus ik verzin een grote duim, met daarom heen de duimafdrukken van de kinderen. Een dikke duim voor juf Dina! Dat wordt wel gewaardeerd door de coach!
Na schooltijd een korte vergadering. Over het lezen. Tja het technisch lezen moet weer helemaal terug. Dus daar wordt een methode voor uitgezocht. Ook wordt er wat verteld (de vergadering bestaat uit, mijn 2 mentoren, de klassenassistent, en de “lees-expert-collega”) over de handelingsplannen. Het e.e.a. wordt duidelijk(er) en na afloop maak ik met wat hulp nog een handelingsplan, zodat ik ook weet hoe dat moet hier. Ik had eigenlijk verwacht dat ik hier wat moeite mee zou hebben, maar, zeker ook door de hulp van mijn coach, ging het eigenlijk wel gemakkelijk.
's Avonds krijg je ook nog eens te horen dat 1 v.d. mods (ik noem geen namen) niet zonder je kan.. altijd leuk om te horen natuurlijk

Woensdag
Naar de pabo vandaag. Iets normalere tijd om op te staan. Vandaag ga ik uitzoeken wie mij dit jaar gaat begeleiden en ik ga methodes doornemen.
Op de pabo aangekomen blijkt dat de nieuwe lichting 1e jaars is gearriveerd. Gelijk met mijn mede-4e-jaars-achterblijver even de nieuwe oogst gekeken. Ja daar zitten een hoop mooie en goede uuuuhhh… potentiële leerkrachten bij hoor! Nadat dit jaarlijks terugkerende fenomeen is afgerond, lopen we een rondje langs de leerkrachten en maken hier en daar een praatje met de docenten. Leuk toch om een paar van hen weer te zien, en andere ach daar lopen we wel met een boog omheen, daar zijn we goed in geworden de laatste jaren.. docenten ontwijken!
Ik ontdek dat ik de begeleider heb die ik eigenlijk wel wilde. Een goede, eerlijke en rechtvaardige vrouw, gelukkig!
Daarna onderzoek ik de leerlijnen en methodes en al dat gespuis. Veel wist ik al (eerder al meegewerkt), maar het kan nooit kwaad even een update te verzorgen, want waarom doet microsoft dat dan ook altijd?
’s Middags sta ik weer op de stageschool in de Schilderswijk. We gaan oefenen voor het jaarlijkse taartentoernooi. Dat is niet een wedstrijd zoveel mogelijk taarten eten of gooien, maar een volleybaltoernooi op het Scheveningse strand. Dit jaar willen we toch wel eens winnen, na enkele 2e en 3e plaatsen. En dus staan wij om half 1 een volleynet op te tuigen en spelen we een balletje. Er gezellig. Daarna ga ik maar naar huis en ga ik maar een beetje ontspannen wat lespakketten bij elkaar zoeken.. zodat ik ooit de site weer kan updaten!

Donderdag
Ja en daar ren je dan om half 8 op Schiphol de roltrap op. Je stapt nog een keertje mis, valt hard, doet net of je neus bloed, of eigenlijk je knie, en rent weer door.
Een half uur wachten bij de tramhalte hoort volgens mij niet. Daardoor je trein missen is dus ook niet prettig. 2x hard moeten rennen voor je aansluitende trein om toch maar op tijd te komen is ook niet fijn. Maar uiteindelijk ben ik er wel weer, en nog eerder dan sommige leerkrachten zelfs, maar wel met 2 beurse knieën.
Vandaag geeft mijn andere coach les. Eens kijken of daar al verschil inzit, ik mag hopen van wel eigenlijk. ’s Ochtends komt er al gelijk een moeder naar me toe, met een vervelend verhaal over de familie (overlijden). Kijk de ouders zien mij ook al als een leerkracht. Dat is mooi.
Het verschil in lesgeven is leuk om te zien. Ook de manier waarop de kinderen reageren op de andere leerkracht is ook leuk, alhoewel er niet eens zoveel verschil in zit, ondanks de compleet andere manier van lesgeven. Tijdens de natuurles komen er rupsen tevoorschijn. Groot feest natuurlijk, maar de klas blijft eigenlijk vrij rustig. Ik help natuurlijk daar waar nodig en vertel de kinderen ook nog het e.e.a. individueel.
Tijdens het buitenspelen nog een keertje boos geworden op een “ouderejaars”. Ja dan moet hij ook maar niet zomaar “onze” bal op het dak gooien. Ik zag het gebeuren, express, maar volgens hem per ongeluk, haha ja ik ben niet scheel hoor, dat had hij ook wel door.
Na afloop weer volleyen? Nee toch maar niet, teveel afhakers en om nou met 3 te spelen…

Al met al…. Ik heb er veel vertrouwen in! De klas lijkt me goed, gezellig en leergierig. Voorlopig luisteren ze ook nog, dus das helemaal mooi.
Mijn coaches zijn erg behulpzaam dus daar heb ik het ook mee getroffen.

Vrijdag
Scriptiewerk vandaag met mij mede-4e-jaars-achterblijver. Maarja als hij dan net een nieuwe X-Box 360 heeft gekocht, wat MOET je dan. Ja juist, scriptie doen. Maar wat DOE je dan? Ja juist, x-box spelen. En voor je het weet is het 3 uur. Voor het idee spreek je dan toch nog maar wat over de scriptie, maar dat ene spel is nog niet gespeeld, dus al gauw zit je er weer achter. En nog sneller is het half 5 en komt je zusje je ophalen om naar oma te gaan, die is jarig. Bij oma schieten de raceauto’s nog door je hoofd en zie je dat je hele lio-klas met elkaar fifa 2007 aan het spelen is.
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van...

Berichtdoor Tom op 09 sep 2007, 15:06

Leuk om te lezen 8)
Dit is wel een leuk initiatief ja. Ben benieuwd naar de volgende.
Leraar in het VMBO
Tom
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 539
Geregistreerd op: 26 aug 2005, 15:34
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Re: De week van...

Berichtdoor Anita op 09 sep 2007, 15:24

Gearz vindt zelf dat hij niet leuk kan schrijven over zichzelf, maar ik heb toch wel heel goed beeld gekregen van zijn eerste week op school. Leuk om te lezen! De tweede persoon die gaat schrijven is trouwens een zij, zij gaat deze week aan de gang...
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van...

Berichtdoor Jan10e op 09 sep 2007, 15:59

Wat je bent bewijst wat je kunt
Wat je ermee doet bewijst wie je bent
Avatar gebruiker
Jan10e
Paboforumholist
 
Berichten: 1780
Geregistreerd op: 20 dec 2003, 20:19
Groep: 8
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van...

Berichtdoor Anita op 09 sep 2007, 16:13

Ik ben trouwens wel benieuwd wie nou die Mod is die niet zonder Tim kan... :lol:
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Juf groep 3/4 en locatie-aanspreekpunt

Altijd blijven leren!
Avatar gebruiker
Anita
PABOForum team
 
Berichten: 8242
Geregistreerd op: 11 maart 2002, 12:56
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0
Functie:

Re: De week van...

Berichtdoor Tom op 09 sep 2007, 16:26

Is het trouwens geen idee om alle "De Week Van"'s te plaatsen in een aparte (gelockte) topic? Anders zitten we ons straks suf te zoeken tussen alle reacties waar de columns staan. Bijvoorbeeld Ă©Ă©n topic met de columns, en een topic met de reacties.
Leraar in het VMBO
Tom
PABOforum Kleuter
 
Berichten: 539
Geregistreerd op: 26 aug 2005, 15:34
Groep: 0
Schooltype:
PABO jaar: 0

Volgende

Keer terug naar Columns

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron