excellente studenten voor stages/werk

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

excellente studenten voor stages/werk

Berichtdoor excellentstudenten op 05 jun 2018, 09:05

Beste allen,

Mijn naam is maartje, socioloog maar momenteel werkzaam in het hrm domein, en moeder van 2. Onze kinderen zitten in groep 3 en 5. Ik heb een deel van mijn loopbaan les gegeven aan de universiteit van Utrecht bij de faculteit sociale wetenschappen en heb mij altijd bezig gehouden met het onderwerp excellent onderwijs.
Het valt mij op dat in de praktijk van onze school (onze kinderen gaan naar school in een goede wijk met een uitstroom naar vooral havo/vwo onderwijs) mede door de grote groepen en werkdruk van leerkrachten, de persoonlijke aandacht voor de kinderen een knelpunt is. Zeker voor kinderen die de extra begeleiding goed kunnen gebruiken, zijn er wel mogelijkheden, maar deze zijn altijd beperkt. Ik zou graag ondersteuning willen bieden naast school (en na schooltijd) om spelenderwijs te werken aan taal en reken ontwikkeling bij kinderen uit groep 3-7.
Daarnaast wil ik graag als extra dienst Engelse les aanbieden. Engelse les is weliswaar onderdeel van het curriculum maar naar mijn mening nog erg onderbelicht en ik verwacht dat veel ouders dit als een fijne aanvulling kunnen zien voor hun kinderen.
Daarom ben ik op zoek naar pabo studenten, met aantoonbaar goede studieresultaten, positieve houding en energie, die het leuk en leerzaam zouden vinden betrokken te worden in dit traject en daarin een rol zouden willen spelen. Als stage opdracht, of om werkervaring op te doen.
Spreekt dit je aan? Dan kom ik graag met je in contact.
excellentstudenten
PABOforum Baby
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 05 jun 2018, 08:40
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: excellente studenten voor stages/werk

Berichtdoor Joke op 07 jun 2018, 09:58

Beste maartje, het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je bedoeling is. Zoals ik het nu zie wil je een soort ´bureau´ opzetten waar goede studenten ingeschreven worden, zodat je altijd hulp kunt bieden als er knelpunten voor lln. zijn. Wat is er nieuw aan dit concept? 'Bijles' bestaat toch al zo lang? Ik neem tenminste aan dat het betaald werk is? Wil je deze groep studenten nationaal inzetten, kan iedereen er gebruik van maken of wordt dit louter een extra die de school van jouw kinderen gaat bieden? Nog vragen genoeg zoals je ziet.
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0


Keer terug naar Stage algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron