Kan ik zelf ook nog wat doen?

Bespreek hier de algemene stagezaken die niet in de andere stageboards horen

Moderator: miekiemousie

Kan ik zelf ook nog wat doen?

Berichtdoor muis935 op 30 nov 2010, 23:20

Ik loop sinds augustus voor het eerste jaar stage en doe dit in groep 5. Nu vraag ik me af of ik er wel verder mee wil.. Ik vind de kinderen ontzettend leuk maar met mijn mentor kan ik het niet zo goed vinden. Ik ga eigenlijk met tegenzin naar stage en zit daar ook eigenlijk te wachten tot de dag om is. Mijn mentor zegt 's ochtends goeiemorgen en aan het einde van de dag tot volgende week en daar stopt het wel zo ongeveer. Het komt eigenlijk maar zelden voor dat hij meer zegt (tijdens het bespreken van mijn lessen zegt hij ging goed of ging niet zo goed en dat was het dan ook wel.). Ik heb zelf wel geprobeerd om een gesprek aan te gaan maar dat loopt eigenlijk altijd dood omdat hij dan weer wat anders gaat doen. Ik heb tot nu toe dus weinig plezier in mijn opleiding en dat vind ik jammer! Ik heb het er met mijn SLB'er over gehad, maar die zegt dat ik nog even moet doorbijten tot na de kerstvakantie (dan wissel ik van groep). Wat kan ik hier zelf nog aan doen?
muis935
PABOforum Baby

Groep: 5
PABO jaar: 1

Re: Kan ik zelf ook nog wat doen?

Berichtdoor Juffr.J op 01 dec 2010, 00:04

Goh, wat vervelend zeg! Dat je nou net in zo'n situatie moet belanden.
Tja, wat je SLBer zegt klopt wel een beetje. Als je na de kerst wisselt van groep, heb je een andere mentor met wie het misschien beter klikt en die je ook meer feedback kan geven.

Ik mag eigenlijk niet veel mee praten, want ik heb tot nu toe die situatie niet meegemaakt, maar ik zou zeggen; laat je niet van de wijs brengen door een mentor. Iedereen is anders en alle mentoren begeleiden je op een andere manier. Probeer die positieve energie te halen uit je lessen en contacten met kinderen. En hoop dat je de komende periode een mentor krijgt die beter kan inspelen op de behoeften die je als stagiaire hebt.

Succes in elk geval!!!
Juffr.J
PABOforum Kleuter

Groep: 3
Functie: Lio stagiaire

Berichtdoor muis935 op 01 dec 2010, 09:53

Dank je voor je reactie! Ik zal er het beste uit mijn stage proberen te halen ;)
muis935
PABOforum Baby

Berichtdoor Anita op 01 dec 2010, 17:09

De zin 'ik heb tot nu toe weinig plezier in mijn opleiding' valt me op. Is het alleen de stage of spelen er ook nog dingen rondom de Pabo zelf?
Juf van dorpsschool met units volgens SLIMFIT
Schooljaar 1718: Vliegende keep ;-), onderwijs aan groep 3 (lezen en rekenen) + thematisch onderwijs aan 5678 in de middagen.
Studies RT, IB, M SEN en MLI gedaan. Subsidie LeerkrachtOntwikkelFonds in 2016-2017
Anita
PABOForum team

Groep: 0
Schooltype: Openbaar
PABO jaar: 0
Functie: Groepsleerkracht

Berichtdoor muis935 op 02 dec 2010, 17:37

Aan het begin was het ook de pabo zelf maar dat is helemaal goed gekomen, het ligt nu dus alleen aan mijn stage ;)
muis935
PABOforum Baby

Berichtdoor juf.karolien op 02 dec 2010, 18:45

Misschien is de mentor gewoon weinig spraakzaam? Krijg je geen tussentijdse evaluaties op papier?
Nothing in the world has ever been accomplished without passion.
juf.karolien
PABOforum Peuter

Groep: 3
Schooltype: gemeenteschool
PABO jaar: 0

Keer terug naar Stage algemeen