Hallo allemaal,
Afgelopen schooljaar heb ik tijdens mijn opleiding onderwijsassistent een half jaar stage gelopen bij de kleuters.
Nu was er tijdens het buiten spelen een situatie waar ik in terecht kwam en die ik niet helemaal los kan laten, omdat ik bang ben dat het nog een keer zal gaan gebeuren.
Ik zal de situatie uitleggen.
De kinderen stonden bij de schuur te wachten op de fietsjes e.d. mijn begeleidster was toen even de sleutel van de schuur gaan halen en er waren verder geen andere groepen die gingen buiten spelen. Dus ik was even alleen met de kinderen.
Sommige kinderen waren een beetje aan het rondrennen en andere kinderen stonden dus bij de schuur.
Ik had me even omgedraaid en ik hoorde ineens iemand schreeuwen ik draaide me met een ruk om en ik zag een jongen van mijn stage klas half in het zand, half op de tegels liggen met zijn hoofd richting het zand huilen, hij was gevallen.
Ik vroeg hem om op te staan en hij zei dat hij zijn been niet kon bewegen en ik voelde een enorme golf van angst en paniek, maar dit heb ik niet geuit.
Ik stak mijn hand uit en hij pakte mijn hand en stond (gelukkig) toch op.
Hij was op zijn scheenbeen gevallen.
Ik vroeg of hij even op het bankje wou gaan zitten en of dat hij ijs wilde op zijn been, omdat ik zag dat hij wat rood was.
Hij hoefde er geen ijs op, dus ik heb het maar niet gehaald.
Even later kwam mijn begeleidster buiten en ik heb aan haar doorgegeven wat er is gebeurd.
Jullie zullen vast wel begrijpen dat ik me kapot geschrokken ben.
Maar nu mijn vragen.
Wat moet ik doen als ik weer in zo'n situatie kom, want ik heb geen kinder-EHBO en als ik alleen ben met kinderen dan durf ik denk ik niet naar binnen te gaan om iemand te halen.
In deze situatie heb ik naar het kind geluisterd door geen ijs voor hem te halen, heb ik hier goed aan gedaan? Moet ik de volgende keer wel gewoon ijs halen?
Alvast bedankt.
Groetjes Kirsten