woordweb

SubRosa

woordweb

Berichtdoor 1103 op 29 sep 2007, 19:39

Ik heb er helemaal zin in om maandag te beginnen met 'geheimen'.
Ik ben van plan om een geheimenkistje mee te nemen, met een geheim wat ik er in heb gestopt. De kinderen mogen raden wat het is. In het kistje zit een poppenbedje, waar een verhaal bij hoort (het kleine geheim van pieter)...Ik begin met een uitgebreide introductie omdat het begrip geheim voor kleuters best lastig is. Ik hoop dat ze dan suggesties hebben voor het woordweb. Maar nu mijn vraag. Ik wil mijn woordweb altijd op een leuke manier tentoonstellen. In de herfst heb ik een keer een groot spinnenweb gemaakt met allemaal woorden op de spinnen die eraan hingen. Of bij het thema kunst: een groot kunstwerk met de woorden. Wie heeft er een idee hoe ik dit kan doen met geheimen??
1103
PABOforum Peuter
 
Berichten: 115
Geregistreerd op: 17 okt 2005, 08:04
Woonplaats: Haarle

Re: woordweb

Berichtdoor Joke op 29 sep 2007, 22:49

Een supergroot boek met een reuzenslot?
Turn can'ts into cans and dreams into plans.
(Lees mijn blogs op http://www.positiefleren.nl/jufjedermann.php en http://www.positiefleren.nl/superjuf.php )
Avatar gebruiker
Joke
Paboforumholist
 
Berichten: 16900
Geregistreerd op: 01 jan 2004, 15:37
Woonplaats: westen van Nederland
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: woordweb

Berichtdoor kikker123 op 30 sep 2007, 11:56

knip allemaal vraagtekens van papier/karton
en plak deze met boeklon op de grond, van de voordeur van de school richting je klas.
het laatste vraagteken stopt bij een kistje/ doos of iets dergelijks midden in jouw klasje,
plak op dit kistje/grote doos ook allemaal vraagtekens waar je dan de woorden van de woordspin op kan zetten.
hang boven deze doos een heeel groot vraagteken.
kikker123
Paboforumholist
 
Berichten: 1024
Geregistreerd op: 10 jan 2006, 11:28
Groep: 0
PABO jaar: 0

Re: woordweb

Berichtdoor 1103 op 30 sep 2007, 19:29

Wat een leuke ideeen!! Daarom is dit forum nou zo handig. Ik ga er morgen meteen mee aan de slag!
1103
PABOforum Peuter
 
Berichten: 115
Geregistreerd op: 17 okt 2005, 08:04
Woonplaats: Haarle


Keer terug naar 2007

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten