Groep 7 - Tekenles magie [kbw '05]

Magie

Groep 7 - Tekenles magie [kbw '05]

Berichtdoor loojor op 19 sep 2005, 10:54

Hoi!

Ik wou graag een tekenles geven in groep 7 over het onderwerp magie! Ik dacht zelf aan Harry Potter of iets met heksen maar weet niet hoe ik dit dan het best kan aanpakken. Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik heb het bericht hierheen verplaatst - juf Miriam[/b]
loojor
PABOforum Baby

Berichtdoor peetjepeet op 27 sep 2005, 08:08

Ik wil ook graag met groep 5 gaan tekenen in het kader van de kinderboekenweek. Ik zit op dit moment niet echt vol met iedeetjes... Alleen met gekleurde wasco tekenen en dan met zwarte wasco hieroverheen een tovertekening maken, maar dit is iets wat ze volgens mij elk jaar al wel doen.. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar andere suggesties... wie heeft een idee?
peetjepeet
PABOforum Peuter

Groep: 8
Schooltype: Katholiek
PABO jaar: 0

Berichtdoor juf_miriam op 27 sep 2005, 12:10

Ook ik ben aan 't denken...
http://jufmiriam.punt.nl
Komend schooljaar groep 2!
9 juni 2008 mama geworden van Isis.
juf_miriam
PABOForum team

Groep: 2
Schooltype: Onderwijs Kansen
Functie: Groepsleerkracht en IB-er

toveren op papier

Berichtdoor Karianne op 02 okt 2005, 19:59

Misschien een leuk idee om te toveren op papier. Zo kun je geloof ik met citroensap schrijven/tekenen en als je dit dan later verwarmt met een strijkijzer, zie je de geheime boodschap terug.

Iets makkelijker is:
- blaadje volkrassen met kaarsvet (bijv. met waxinelichtje)
- dit blaadje omgekeerd op ander velletje leggen en dan een tekening maken met een wit potlood (dus op de achterkant van het kaarsvet blad, waardoor je met het potlood het kaarsvet doordrukt op het blanco blad)
- het bovenste blaadje verwijderen en dan met oploskoffiepoeder over het onderste blaadje wrijven. Het koffiepoeder hecht dan aan het kaarsvet waardoor de oorspronkelijke tekening verschijnt.

Lijkt misschien een beetje omslachtig maar het is wel een soort toveren op papier. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven...

Succes, Karianne
Karianne
PABOforum Baby

Berichtdoor Juf2005 op 03 okt 2005, 17:59

Verhaaltje voorlezen over een heks of dergelijke en dat je de kinderen daarna een fragment uit het verhaal laat tekenen.
Juf2005
PABOforum Baby

Keer terug naar 2005